Hej

Vi ska snart skriva kontrakt med Borohus . Jag funderar nu på hur jag kan kolla deras kreditvärdighet och deras finanser i allmänhet. Hur har ni gjort?
 
Kontakta er bank, de kan säkert hjälpa er med en kreditupplysning mot en mindre kostnad - ev helt gratis om ni har en bra kontakt.

I annat fall får ni kontakta Upplysningscentralen. www.uc.se

 
Jag tog aldrig ngn på husleverantören men nu hade jag iofs möjligheten att göra det gratis så jag tog en UC på varje underleverantör innan vi skrev på. Visar att man har även dem under luppen
 
Ta reda på deras org. no via PRV och prata sedan med Kronofogdemyndigheten. Är inte ens säker på att Du måste ha deras organisationsnummer, utan kronofogden kan säkert hjälpa Dig ändå.

Via kronofogden kan Du också få redan på ärenden som blivit tvistemål och dessa kan Du kontrollera med Tingsrätten. Detta är mycket intressant och säger i regel en hel del om företaget, inte bara om deras ekonomiska ställning, utan om deras mentalitet.

PRV kan stå till tjänst med deras årsbokslut, och med denna som grund kan det vara intressant att se vad konsekvenserna kan tänkas bli om de samtidigt har en eller ett par stämningar mot sig.....
 
556495-4039
 
Hej på dej spunk!

Boros omsättning var år 2002, ca 67,5 milj och deras vinst var ca 4,7 milj. dom har högsta möjliga kreditvärdighet.
Dom ingår i en koncern som heter Nya väst kust stugan som omsatte 2002 ca 184 milj och gjorde ca 25 miljoner i vinst. :surprised:

Hoppas att det hjälper!


 
Tack för hjälpen, allihop. Borohus verkar vara tillräckligt stabila för att klara vår enkla husleverens!
 
Lill skrev:
556495-4039
Är det ditt personnummer Lill?

 
Ja faktiskt.. :D... AB Lill. ;) Jag hade inte tid att ge fler uppgifter just då . Och nu ser jag att Fred gett ek-info om bolaget så då slipper ju jag :)
 
Det är inte samma företag ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.