R Robert-san01 skrev:
Annars tror jag du skulle ha klarat dig med nya UR och en SW8-50.

Edit: är det bara en AP och en kamera så kan du klara dig med en UR, kameran och ingen AP.

Typ 265 kontra 841Eur...
Vad är UR?
 
R Robert-san01 skrev:
Annars tror jag du skulle ha klarat dig med nya UR och en SW8-50.

Edit: är det bara en AP och en kamera så kan du klara dig med en UR, kameran och ingen AP.

Såg den men vill inte chansa. Kommer bli fler kameror och mycket annat.

Typ 265 kontra 841Eur...
 
Jag har DMP och SW24-PoE och de funkar bra. Är kostnaden inte problemet så är det absolut en bättre och mer skalbar lösning med UDM.

För det normala hemma nätet räcker det gott med en DR och ev SW.
 
R Robert-san01 skrev:
Annars tror jag du skulle ha klarat dig med nya UR och en SW8-50.

Edit: är det bara en AP och en kamera så kan du klara dig med en UR, kameran och ingen AP.

Typ 265 kontra 841Eur...
Kommer utökas mycket! Och jag ville ha riktigt bra grejer denna gång extremt trött på billiga routrar.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Sorry, DR skulle det vara (Dream Router). Helt ny produkt som började säljas igår.

[länk]
Skickade dom ut mail om denna eller något? Jag såg den alldeles för sent på Facebook.
 
karllindmark karllindmark skrev:
Skickade dom ut mail om denna eller något? Jag såg den alldeles för sent på Facebook.
Nej, inget som jag fått IAF. Jag såg det på FB och lyckades köpa en. Tog slut typ 1h senare.
 
De verkar ha sålt DR i en månads tid som Early access, verkar som det kommer in batcher med jämna mellanrum.
Jag satte upp den på en övervakning.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
De verkar ha sålt DR i en månads tid som Early access, verkar som det kommer in batcher med jämna mellanrum.
Jag satte upp den på en övervakning.
Samma här! Kan man sätta bevakning på hela Early Access-kategorin tro? Det hade varit rätt trevligt att hålla sig ajour.
 
Unifi Wi-Fi-accesspunkt monterad på vägg med strömkabel och ethernetkabel i eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tips på lösning?

Bor i en (rätt stor) lägenhet, tjocka ytterväggar i betong.

Har unifi-system inomhus som funkar fantastiskt, men wifi-täckningen på uteplatsen är dålig. Har el på uteplatsen men inte nätverk...

Känns dyrt att testa med en AP (ej trådat) och så får inte den heller mottagning, nåt förslag i Ubuquitis sortiment?

Kan ju borra rakt igenom väggen på bilden men bostadsrätt så lite tveksamt...
 
Testa:
1. sätt den där ap i taket. Kan förbättra tillräckligt.
2. Borra och sätt en till trådad ap utomhus. Jag har en nano utomhus under takfoten. Har fungerat bra.
 
Du skulle kunna sätta en AC-M och mesha i värsta fall.
Dock är kabel alltid att föredra.
 
  • Gilla
Stringfellow Hawke
  • Laddar…
L lassebrun skrev:
Testa:
1. sätt den där ap i taket. Kan förbättra tillräckligt.
Japp. De är gjorda för att sitta i taket, men kan sitta lika bra på vägg om man ser framsidan. De har inte alls lika bra lober bakåt/uppåt (det vill man ju inte). Så man får sällan bra täckning "bakifrån".

Annars borra. Vad är det värsta som kan hända?
 
Har en AP till som sitter på ovanvåningen riktad rakt mot denna så det hjälper inte.

Det är 5,5m i takhöjd så inte helt lätt att sätta i taket...
 
EddieHansson
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Har en AP till som sitter på ovanvåningen riktad rakt mot denna så det hjälper inte.

Det är 5,5m i takhöjd så inte helt lätt att sätta i taket...
Värt att kolla radiodiagrammen för din AP. Obs att det är lite knepigt att förstå diagrammen, så läs beskrivningen noga.

https://help.ui.com/hc/en-us/articles/115005212927-UniFi-UAP-Antenna-Radiation-Patterns

En NanoHD:
Översikt över radiodiagram för antenner vid olika frekvenser och vinklar, inklusive 2D och 3D representationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En UAP AC HD:
Radiationsdiagram för WiFi-antenner på olika frekvenser och riktningar, inkluderar 2D och 3D vyer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Stringfellow Hawke
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.