Ska måla om mina lyftgångjärn, typ Habo 5006.

Har Ni några smarta tips på hur man maskerar lyftgångjärnets pinne eller har Ni andra tillvägagångssätt?

Jag har snurrat maskeringstejp på några, men det är förbaskat pillrigt. Har 36 st kvar och tålamodet tryter efter att ha tagit bort den gamla färgen. Nästa anhalt blir psykakuten…
 
  • Ett Habo 5006 lyftgångjärn fritt från gammal färg inför ommålning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Snurrat??
Det är klart snabbare/enklare att sätta tejpen på längden, är det en smalare tejp sätt en på varje sida med pinnen emellan så att säga, är tejpen bredare vik den runt. Men tejpkant mot tejpkant, följ inte med runt då är den tråkig att ta bort.
Gick det förstå den förklaringen...?

Du kan också skära ett snitt i ett tjockaresugrör och trä på, en tejp uppe och en nere för att dra ihop och hålla kvar med lite friktion, men det kan du flytta med till alla delar om det är många.
 
Redigerat:
  • Gilla
Förvirrade Hönan
  • Laddar…
S Svanteman skrev:
Snurrat??
Det är klart snabbare/enklare att sätta tejpen på längden, är det en smalare tejp sätt en på varje sida med pinnen emellan så att säga, är tejpen bredare vik den runt. Men tejpkant mot tejpkant, följ inte med runt då är den tråkig att ta bort.
Gick det förstå den förklaringen...?

Du kan också skära ett snitt i ett tjockaresugrör och trä på, en tejp uppe och en nere för att dra ihop och hålla kvar med lite friktion, men det kan du flytta med till alla delar om det är många.
Har inga sugrör hemma, men att jag inte
tänkte på att sätta tejpen på längden istället.
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.