Hej,

Någon som provat de billiga gräsklipparknivar som säljs billigt på sajter som cdon och fyndiq? De är ju enormt billiga (90-pack för ner till cirka 270), har de samma kvalitet som dyrare ”orginalknivar”?
 
F
HaMicke HaMicke skrev:
Hej,

Någon som provat de billiga gräsklipparknivar som säljs billigt på sajter som cdon och fyndiq? De är ju enormt billiga (90-pack för ner till cirka 270), har de samma kvalitet som dyrare ”orginalknivar”?
Inte riktigt men helt ärligt så är jag inte skitimponerad av Hqa original i 9-pack heller. Jag köpte 30+30 pack för 198kr inklusive frakt från Amazon. Funkar inte dåligt alls. Om dom är bättre eller sämre än original är väldigt oklart men dom är jävligt mycket billigare. Har tidigare haft ett 30-pack från Wish, dom var lika bra men jag slarvade bort dom efter ett byte så jag fick köpa nya.
 
Har samma erfarenhet, inga problem att köpa billiga knivar. Byter ändå x antal gånger per säsong o det blir lättare att byta när dom är billiga
 
Tack för alla svar, jag får prova då helt enkelt, är ju billigt så man kan ju byta ofta i värsta fall :)
 
HaMicke HaMicke skrev:
Tack för alla svar, jag får prova då helt enkelt, är ju billigt så man kan ju byta ofta i värsta fall :)
Om du har kottar mm som brukar ligga på gräsmattan ska du vara noga med att in knivarna du köper är av typen säkerhetsknivar. De splittras inte utan böjs om de slår i något hårt.

knivarna från amowerknivar.se är säkerhetsknivar
https://www.amowerknivar.se/produkt/knivar-till-husqvarna-automower-gardena-9-st/
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Jag köpte Grimsholm denna säsong. 36 knivar för cirka 90 kr på Bauhaus. Har använt de några veckor. Någon som har erfarenhet av dessa?
 
C cergod skrev:
Jag köpte Grimsholm denna säsong. 36 knivar för cirka 90 kr på Bauhaus. Har använt de några veckor. Någon som har erfarenhet av dessa?
Jag köper ett paket om året på maxi. De är inga skitknivar som knäcks iallafall. Och de skär bra =)
 
  • Gilla
cergod
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.