Någon som provat den? Är den något att ha?
Har klinker plattor som är 62,5 cm långa (9 mm tjocka) så behöver en som klarar långa plattor men vill inte lägga flera tusen…

Alternativt har jula en från Meec som också klarar upp till 800
 
Redigerat:
T
Bättre att hyra en Sigma eller Montolit på en uthyrningsfirma som har verktyg och maskiner typ som Ramirent m.m.
 
Maken hade bråttom och köpte den på Jula och den gjorde grymt fina snitt…
Vi konstaterde att den hade varit fint att ha när vi la golvet i hallen.
T tank77 skrev:
Bättre att hyra en Sigma eller Montolit på en uthyrningsfirma som har verktyg och maskiner typ som Ramirent m.m.
 
Köpte den från biltema för ett akutprojekt. Lokala uthyraren hade bara en liten sigma hemma och jag skulle ha av 60*60 granitkeramik plattor. Blev förvånad hur bra den kapade skivorna. Skulle kanske inte lita på graderna om du ska skära vinklar. Men för raka snitt i hårda plattor funkade den klockrent.
 
Det blev Julas, och den kändes ändå riktigt bra. Vi kommer ha tillgång till en kap med vatten också, men jobbigt att använda den till alla snitt.

J J-O skrev:
Köpte den från biltema för ett akutprojekt. Lokala uthyraren hade bara en liten sigma hemma och jag skulle ha av 60*60 granitkeramik plattor. Blev förvånad hur bra den kapade skivorna. Skulle kanske inte lita på graderna om du ska skära vinklar. Men för raka snitt i hårda plattor funkade den klockrent.
 
J J-O skrev:
Köpte den från biltema för ett akutprojekt. Lokala uthyraren hade bara en liten sigma hemma och jag skulle ha av 60*60 granitkeramik plattor. Blev förvånad hur bra den kapade skivorna. Skulle kanske inte lita på graderna om du ska skära vinklar. Men för raka snitt i hårda plattor funkade den klockrent.
Lyfter gammal tråd då jag behöver en säkrare innan helgen. Funderar på biltemas pro 800. Står du fast vid dina tankar? :)

Ska kapa 10mm tjocka 30x60 granitkeramik.
 
M maskan skrev:
Lyfter gammal tråd då jag behöver en säkrare innan helgen. Funderar på biltemas pro 800. Står du fast vid dina tankar? :)

Ska kapa 10mm tjocka 30x60 granitkeramik.
Sent ute, men absolut prisvärd och funkar hur bra som helst om du ska använda den lite då och då(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.