Hej på er.
Köpte nyligen en Lyfco e1800 (dumsnål? Ja antagligen)
Den funkar precis jättedåligt. 9 gånger av 10 när man ska starta självgående klippning, så vill den bara gå hem till laddstationen. Bara det att den hittar aldrig hem! Har provat 178 saker, dragit om slingan, uppdaterat mjukvaran, ändrat position på laddstationen osv..
någon enstaka gång har jag fått igång den till att klippa, och då går den jättebra tiden ut, sen när den ska hem, snurrar den som en idiot.
Jag drar snart en yxa i skiten, men känns onödigt ändå. (Om det osannolika skulle vara att det kan handla om ett handhavandefel)
Finns det någon som sitter på någon bra idé om vad det kan tänkas vara?
 
Det ser inte bra ut! Jag brukar aldrig starta min e1600 vi knapparna, men om jag gör det så vill den ofta (men inte alltid) gå först hem sedan ut och köra igen. Prova starta den nära eller i laddaren! Eftersom du skrev att den gick bra när den väl kom igång...
Men att den snurrade så vid kantlinjen såg inte bra ut..
 
Det spelar tyvärr ingen roll om jag startar den via knapparna eller i appen. Startar jag den i laddaren, så backar den ut, men snurrar likadant.
Jag tycker bara att det är så konstigt, för den känner ju uppenbarligen av avgränsningskabeln när den väl är ute och kör, men helt plötsligt inte när en ska hem?
 
Jag skulle nog tro att du ändå har monterat kablarna fel så den går åt fel "håll".
Prova annars diagnostikmenyn... Kolla support sidorna på outl1 hur man gör...
Då kan man flytta klipparen över kabeln och se värdet om den är innanför, utanför eller på...
 
tack för svar! Jag har provat att byta kablarna i bak på laddstationen. Men skiftar jag dom, så snurrar den direkt, utan att rulla fram till avgränsningskabeln. Har även provat att gå in i det programmet och kontrollera slingan. Och den känner av när den är inne, ute eller på slingan.
 
När du skiftat kablarna korsar du dom då? Det får man inte göra på feltemaklipparen jag köpte för några dagar sen. Den strular för mig när det börjar regna. Då blir den förvirrad och kör till slingan och kör över den en bit och sen börjar den snurrar sådär. Min teori är att jag skadat den löjligt tunna gränskabeln som följde med så den jordas och ger svagare signal. Jag provade att göra en liten hage med vanlig fk kabel och satte den i när den gjorde så. Och då funkade den som den ska igen. Kollade på den klippare du har förut och har för mig den har samma skitkabel. Kan vara värt att göra en liten testhage.
 
Jag har haft samma maskin med exakt amma problem. Det slutade med arn och förlust för försäljaren. Det troliga problemet, som jag misstänker, är att ytan är för stor/kabeln för lång. Prova att göra en test slinga som är avsevärt mindre men inte heller 1 meter i diamater och se om den sköter sig då.
 
Aj då. Låter ju inte lovande. Jag har provat att göra en mindre ”hage” åt den. På kanske 5x5 m, med bättre avgränsningskabel än den som kom med i paketet. Men inte heller då fattar den att den ska hem. Utan står bara och snurrar. Problemet för min del blir tyvärr, att denna köptes förra året, men blev aldrig ens uppackad ur kartongen, för ens nu. Och nu har garantin gått ut. Finns det ens någon chans att försöka reklamera den då?
 
  • Gilla
Nyalund
  • Laddar…
Enl konsumentköplagen har du 3 års reklamationsrätt så kontakta säljaren skulle jag säga
 
  • Gilla
Birgitta Thuresson och 3 till
  • Laddar…
Vet att jag sett nån video på Youtube hur man ändrar signalstyrkan. Men hittar inte den just nu. Letar du lite så hittar du den nog. Kan vara värt att prova också.
 
K Karolina_89 skrev:
Hej på er.
Köpte nyligen en Lyfco e1800 (dumsnål? Ja antagligen)
Den funkar precis jättedåligt. 9 gånger av 10 när man ska starta självgående klippning, så vill den bara gå hem till laddstationen. Bara det att den hittar aldrig hem! Har provat 178 saker, dragit om slingan, uppdaterat mjukvaran, ändrat position på laddstationen osv..
någon enstaka gång har jag fått igång den till att klippa, och då går den jättebra tiden ut, sen när den ska hem, snurrar den som en idiot.
Jag drar snart en yxa i skiten, men känns onödigt ändå. (Om det osannolika skulle vara att det kan handla om ett handhavandefel)
Finns det någon som sitter på någon bra idé om vad det kan tänkas vara?
Hallå, Hallå.
Det verkar som du satt i sladdarna fel i basstationen. Rött kontaktbläck för sladd som kommer hem efter att den gått runt slingan. Den andra sladden ska gå rakt under vid grön pil ut på baksidan och in i svart kontaktbläck. Sätt gärna färgmarkering där klisterlapparna sitter. Jag brukar använda nagellack, så syns det var pilarna är. Klassiskt fel! Alla gör det förr eller senare. Basstationen är viktig för alla typer av klippare. Bör vara vågräta raka spåret in i stationen, så att pinnarna kommer rätt mot kontaktbläcken.
 
G GVR4 skrev:
Vet att jag sett nån video på Youtube hur man ändrar signalstyrkan. Men hittar inte den just nu. Letar du lite så hittar du den nog. Kan vara värt att prova också.
jag har kollat signalstyrkan, och provat att både höja den och sänka den. Men tyvärr ingen effekt.
 
B BCAB skrev:
Hallå, Hallå.
Det verkar som du satt i sladdarna fel i basstationen. Rött kontaktbläck för sladd som kommer hem efter att den gått runt slingan. Den andra sladden ska gå rakt under vid grön pil ut på baksidan och in i svart kontaktbläck. Sätt gärna färgmarkering där klisterlapparna sitter. Jag brukar använda nagellack, så syns det var pilarna är. Klassiskt fel! Alla gör det förr eller senare. Basstationen är viktig för alla typer av klippare. Bör vara vågräta raka spåret in i stationen, så att pinnarna kommer rätt mot kontaktbläcken.
Tack för svar. Men dom sitter precis som du beskriver. Har provat att byta plats på dom, bara för att testa om jag var dum i huvudet, men då fungerade den inte alls. Börjar bli lite uppgiven på allt nu.
 
K Karolina_89 skrev:
Tack för svar. Men dom sitter precis som du beskriver. Har provat att byta plats på dom, bara för att testa om jag var dum i huvudet, men då fungerade den inte alls. Börjar bli lite uppgiven på allt nu.
Reklamera. Du har tre års reklamationsrätt.
 
  • Gilla
Lovelycatlady
  • Laddar…
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Reklamera. Du har tre års reklamationsrätt.
Ja det verkar inte bättre än att det får bli så. Jag har mailkontakt med outl1, men har än så länge bara blivit omdirigerad till olika kontakter….
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.