Hej hej,
Jag skulle igår montera en takrosett i min lägenhet och använde danas stuk lim enligt instruktion. Mitt tak är inte jämnt vilket gjorde att det glipade mellan rosettens ena sida om jag tryckte den andra sidan dikt an mot taket. Jag la på lite mer lim då jag hade svårt att få fäste. Nu är ju glipan alldeles för stor för att jag ska kunna foga kanten snyggt för att avsluta med målning. Har ni tips på ett starkt lim som skulle kunna fästa snabbt om jag ”spritsar” in det i glipan och trycker till och håller emot en stund?
 
  • Takrosett med glipa vid ojämnt tak och synlig skruv, behöver starkare lim.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en tub med DANA LIM stuklim för gips dekorationer, i en inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är rosetten nån plasthistoria eller en riktig i gips? I vilket fall så borde väl gipsbruk fungera.
 
Hur gick det? Ska snart fästa takrosetter själv och har köpt samma lim som du.
 
Eftersom mitt tak inte var jämt så hjälpte inte det där limmet. Istället körde jag gipsbruk och fyllde extra på den sidan där det glappade. Sedan när det torkat så målade jag och sen avslutade jag med lite fog
 
  • Taklampa med dekorativa mönster hänger från taket med synlig jämn målning och fog runt lampans bas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är takrosetten i gips eller plast (polyuretan/frigolit etc)?
 
Plast! Inte frigolit utan en tyngre och tätare variant.
 
Perfekt! Tack, har beställt samma :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.