Är det någon här på forumet som har målat sitt hus med någon av ovanstående färgkoder? Om någon har bilder på det, kan ni inte lägga ut dem? Jag är mycket nyfiken på att se hur det ser ut.

Ni får gärna ventilera era åsikter om nämnda koder. Om ni känner till någon som har målat sitt hus med dessa, är dem snygga, eller är dem för mörka osv.

Varför jag undrar detta är därför att vi håller på och bygger nytt och jag ska tillbringa semesterna till att måla, och det börjar dra ihop sig till att välja färg helt enkelt.

Hoppas på svar.
 
Hej ta gärna en titt på vårt hus Björken målat med
S 6502-Y och detaljer i S0502-Y. Vi valde denna kulör för den har lång kulörhållbarhet jämnfört med den faluröda som vi först funderade på.
Hälsningar Anders




Hjältevadshus : Husreferenser
 
Hej! Stort tack. Det blir en helt klart mjukare grå färg med det gula. Jag skulle även vilja se hur S-7502y ser ut, men S-6502y är helt klart snygg.
 
Vårt hus är målat i 7502-Y, bifogar bild.

/FlitigaLisa
 
  • Ute_05.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård 065.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
FlitigaLisa skrev:
Vårt hus är målat i 7502-Y, bifogar bild.

/FlitigaLisa
Är detta målat med en olje eller vattenbaserad färg?
 
FlitigaLisa FlitigaLisa skrev:
Vårt hus är målat i 7502-Y, bifogar bild.

/FlitigaLisa
Hej FlitigaLisa

Jag blev lite nyfiken, upplever ni att ert hus går lite i grönt? Vi har nämligen provmålat vårt hus i S 6502-Y och tycker om färgen men den upplevs alldeles för grön (vi vill ha ett grått intryck)... Har du ngr fler bilder från ert hus?

Mvh
 
Byt till S6500N om ni vill ha en ren grå och är nöjda med mörkheten
 
  • Gilla
zazzabk
  • Laddar…
BirgitS
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Byt till S6500N om ni vill ha en ren grå och är nöjda med mörkheten
Fast det händer att om man inte har lite gult i att fasaden upplevs som blåaktig eftersom det utomhus är så blått ljus.
 
  • Gilla
cinejan och 2 till
  • Laddar…
En lätt gul nyans med blått ljus bör väl då ge en lätt grön ton som kombination. Kanske vettigt med en uns röd och få färgen mer mot orange/brun?
 
  • Gilla
zazzabk och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.