Tyvärr bara det raka…
 
  • Gilla
Davbos
  • Laddar…
B bivis skrev:
Tyvärr bara det raka…
Det råkar inte vara ett sånt? Slet just sönder fästet och behöver ett nytt... skitkonstruktion enligt mig.
Är intresserad om du har ett över
 
  • Skadat grått fäste med en etikett på, placerat på ett mönstrat tygölakan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D Davbos skrev:
Det råkar inte vara ett sånt? Slet just sönder fästet och behöver ett nytt... skitkonstruktion enligt mig.
Är intresserad om du har ett över
D Davbos skrev:
Det råkar inte vara ett sånt? Slet just sönder fästet och behöver ett nytt... skitkonstruktion enligt mig.
Är intresserad om du har ett över
*****************
jodå :)
 
Hej! Ny i gruppen här och som alla andra är jag intresserad av handtag till miele kyl och frysskåp dvs 2 st. Båda är sönder och 2000kr för en är hel orimligt speciellt när man hittar begagnad för 1500kr MED handtag
 
A
Adrian Nini Adrian Nini skrev:
Hej! Ny i gruppen här och som alla andra är jag intresserad av handtag till miele kyl och frysskåp dvs 2 st. Båda är sönder och 2000kr för en är hel orimligt speciellt när man hittar begagnad för 1500kr MED handtag
sånt är livet
köp skåp från kina så är det billigare reservdelar om det går att få tag på alltså
 
  • Gilla
MK90
  • Laddar…
Adrian Nini Adrian Nini skrev:
Hej! Ny i gruppen här och som alla andra är jag intresserad av handtag till miele kyl och frysskåp dvs 2 st. Båda är sönder och 2000kr för en är hel orimligt speciellt när man hittar begagnad för 1500kr MED handtag
hej! Tag kontakt med Miele. Vissa kyl/frys är mycket ”olycksdrabbade”. Miele är service-mindre. Värt ett försök. Lycka till.
Mvh, Gun
 
electroluxaren skrev:
sånt är livet
köp skåp från kina så är det billigare reservdelar om det går att få tag på alltså
Vitvaror var ju redan när jag köpte huset och är inte så lätt att leverera kylskåp från kina. Bara leveransen skulle gå på 3000, men tack för din tid iaf
 
G Guernsey skrev:
hej! Tag kontakt med Miele. Vissa kyl/frys är mycket ”olycksdrabbade”. Miele är service-mindre. Värt ett försök. Lycka till.
Mvh, Gun
Det är bra förslag egentligen. Jag skickade precis ett mejl. Vi får se. Tack
 
A
Adrian Nini Adrian Nini skrev:
Vitvaror var ju redan när jag köpte huset och är inte så lätt att leverera kylskåp från kina. Bara leveransen skulle gå på 3000, men tack för din tid iaf
Elgiganten och mediamarkt samt Elon har massor av vitvaror från Kina, kostar dig inga 3000.- att få utkörda.
Inget säger heller att du skall göra det ena eller andra. Utan belyser mer verkligheten när det gäller reservdelar till vitvaror.
 
electroluxaren skrev:
Elgiganten och mediamarkt samt Elon har massor av vitvaror från Kina, kostar dig inga 3000.- att få utkörda.
Inget säger heller att du skall göra det ena eller andra. Utan belyser mer verkligheten när det gäller reservdelar till vitvaror.
Jaså, ok. Jag missförstod det. Jag tänkte du sa att köpa FRÅN kina. Tack
 
Adrian Nini Adrian Nini skrev:
Hej! Ny i gruppen här och som alla andra är jag intresserad av handtag till miele kyl och frysskåp dvs 2 st. Båda är sönder och 2000kr för en är hel orimligt speciellt när man hittar begagnad för 1500kr MED handtag
Jobbade med vitvaror innan, det är jätte vanligt just på den modellen att dra av handtagen. Finns att beställa, dock måste man gå via en återförsäljare till miele räkna med ett par tusenlappar. host inköpspris var runt 1900+moms host sen lägger man på säkert en slant att tjäna på det också då det är lite adm. arbete bakom det.

Mitt råd, köp nytt. Du får även lägre energiförbrukning mm på köpet. :D
 
A
J JohanDenLarsson skrev:
Jobbade med vitvaror innan, det är jätte vanligt just på den modellen att dra av handtagen. Finns att beställa, dock måste man gå via en återförsäljare till miele räkna med ett par tusenlappar. host inköpspris var runt 1900+moms host sen lägger man på säkert en slant att tjäna på det också då det är lite adm. arbete bakom det.

Mitt råd, köp nytt. Du får även lägre energiförbrukning mm på köpet. :D
J JohanDenLarsson skrev:
Jobbade med vitvaror innan, det är jätte vanligt just på den modellen att dra av handtagen. Finns att beställa, dock måste man gå via en återförsäljare till miele räkna med ett par tusenlappar. host inköpspris var runt 1900+moms host sen lägger man på säkert en slant att tjäna på det också då det är lite adm. arbete bakom det.

Mitt råd, köp nytt. Du får även lägre energiförbrukning mm på köpet. :D
Det är nog många som byter bil för att askfatet är fullt oxå. Men frågan är ju hur mycket man tjänar på förbrukningen? På pappret sparar man ca 50.- per år på en 20 år gammal kyl jmf med en ny. Då tar det 50år innan det går jämt upp, tyvärr byter du 10 kylar under den tiden så det blir ju en riktig förlustaffär
 
electroluxaren skrev:
Det är nog många som byter bil för att askfatet är fullt oxå. Men frågan är ju hur mycket man tjänar på förbrukningen? På pappret sparar man ca 50.- per år på en 20 år gammal kyl jmf med en ny. Då tar det 50år innan det går jämt upp, tyvärr byter du 10 kylar under den tiden så det blir ju en riktig förlustaffär
Köper tanken absolut.
Men om handtaget kostar från miele till åf 1900 ex moms dvs ish 2400kr inkl moms. + att de vill tjäna en slant på den.
Då får man räkna med 3000kr/handtag som är kända för att ha dålig konstruktion.
2 handtag 6000kr
Ett modernt "vanligt" kyl och fryspaket med garantier får du kring 15-20 med hemleverans

Sen var miele skåpen extremt bra för sin tid, det säger jag ingenting om. De skåpen tillverkades om jag inte missminner mig helt av Liebherr som säljer i sin tur premium skåp för 20k per skåp.

Men ontopic. Om man behöver byta båda handtagen nu och igen efter 5 år så har du investerat 12000kr bara på handtag. Så i mina ögon är det mer värt att köpa nya skåp.

Sen vet vi inte när Miele slutar med hantagen helt, de har ju krav att inom 10 år skall kunna leverera reservdelar sedan kan de bara "döda" modellerna
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
J JohanDenLarsson skrev:
Mitt råd, köp nytt. Du får även lägre energiförbrukning mm på köpet
+ mindre utrymme i skåpet
 
T tergo skrev:
och mindre utrymme i skåpet
Även här beror det ju såklart vilken modell man köper :D
Samsung t.ex. har 385 Liter i kylskåpet och 315 liter i frysen om jag inte missminner mig helt och hållet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.