Varför slösa bort varannan laddkontakt med CHAdeMO på snabbladdarna.
Vilka bilar har denna gamla Japanska standard. Den är ju helt ute nu.

Kan inte de använda någon CCS-kontakt till CHAdeMO adapter och befria snabbladdarna från detta otyg.
 
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Varför slösa bort varannan laddkontakt med CHAdeMO på snabbladdarna.
Vilka bilar har denna gamla Japanska standard. Den är ju helt ute nu.

Kan inte de använda någon CCS-kontakt till CHAdeMO adapter och befria snabbladdarna från detta otyg.
Alla snabbladdare jag laddat på har CCS2 och Chademo försedd kabel på samma laddare. Det är inte individuella laddare per handske.

Det finns fortfarande en del bilar i omlopp med Chademo, Leaf och Ioniq t.ex.
 
  • Gilla
tio_Pepe
  • Laddar…
Jag tror inte de gör så mycket mer än drar kostnader för en extra kabel. Chademo-laddarna sitter väl alltid på samma laddare som en CCS-laddare och man kan bara använda en av dem i taget. Så alternativet är inte två CCS-kablar, utan laddare som bara kan serva ena sortens fordon.
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tror inte de gör så mycket mer än drar kostnader för en extra kabel. Chademo-laddarna sitter väl alltid på samma laddare som en CCS-laddare och man kan bara använda en av dem i taget. Så alternativet är inte två CCS-kablar, utan laddare som bara kan serva ena sortens fordon.
Helt korrekt uppfattat.
 
ARJU ARJU skrev:
Det finns fortfarande en del bilar i omlopp med Chademo, Leaf och Ioniq t.ex.
De bilar med Chademo som finns i omlopp kommer ju att finnas i 10-20 år.
Jag har själv en av de sista årsmodellerna av Kia Soul som har Chademo.
 
Mikael_L
Jag kör också med Chademo (lite tyvärr) så jag vill inte heller att de försvinner.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag kör också med Chademo (lite tyvärr) så jag vill inte heller att de försvinner.
Dricker du te ofta? :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.