kalle-kalle skrev:
anebyhus.se

anebyhus.se

[länk]

Vi skall snart börja bygga hus och vi skall ha den modellen.
vi är en familj på 6 personer
ingen som tycker något?
 
Lugn i stormen, alla har inte gått på semester än så de kan tokbevaka byggahus forum ;)

Skämt åsido. Jag får faktiskt inte dina länkar att fungera, vilken hustyp är det?
 
Snailman
Jag får faktiskt inte anebyhus site att ladda överhuvudtaget, får testa om ett tag igen....
 
Snailman skrev:
Jag får faktiskt inte anebyhus site att ladda överhuvudtaget, får testa om ett tag igen....
ja sidan verkar ligga nere nu
 
kalle-kalle skrev:
ja sidan verkar ligga nere nu
nu fungerar länken
 
Snailman
Jo nu funkar den visst, men jag ser att det är ett med två våningar, och jag är inriktad på enplanshus, så jag har nog inga åsikter i det fallet.

Alla tre länkarna fungerar för mig...
 
Då det gäller ett prefab hus så flyttar jag tråden dit
 
Jag upplever planlösningen för bägge planen som något plottrig. Det verkar som man har försökt att få med allt på en relativt begränsad yta. Jag syftar på att man ska ha öppet mellan planen, att man ska ha en klädkammare osv. Samtidigt så känns det som om köket är lite litet.

Bara en personlig reflektion,.
 
mats_o skrev:
Då det gäller ett prefab hus så flyttar jag tråden dit
oki låter bra
 
Robert_Maria skrev:
Jag upplever planlösningen för bägge planen som något plottrig. Det verkar som man har försökt att få med allt på en relativt begränsad yta. Jag syftar på att man ska ha öppet mellan planen, att man ska ha en klädkammare osv. Samtidigt så känns det som om köket är lite litet.

Bara en personlig reflektion,.
intresant att läsa dina åsikter
 
Hej Kalle-Kalle.
Ett jättefint hus tycker jag,har tittat på det jag med.Men valde bort det för det kostade lite för mycket!
Vad har du fått för pris?::eek:
 
Snyggt på utsidan!

Inuti håller jag med om att de där hålen ser konstiga ut på ritningen, men de kankse ser bättre ut på riktigt? Om jag hade fyra barn skulle jag nog fundera på att försöka få till ett eller två sovrum till. Man kan tänka sig att rotera köket 180 grader så att det vänder sig mot matplatsen och göra ett till sovrum/arbetsrum av det som är matplats. Jag tycker att det räcker med en matplats. Möjligen skulle jag också fundera på att offra hålet i taket mellan matplatsen och allrummet för att få till ett förråd eller ett rum till. Men det hålet kanske är väldigt fint på riktigt?
 
lövkojan skrev:
Hej Kalle-Kalle.
Ett jättefint hus tycker jag,har tittat på det jag med.Men valde bort det för det kostade lite för mycket!
Vad har du fått för pris?::eek:
Vad allt kommer att kosta vet jag inte ennu men billigt är de inte.
Vi har satt en hög budget men så klart har vi ju en övre gränns med. Vill ju inte betala mer än 10- 15 miljoner för allt
Bara tomten kostade ca 1,7 miljoner

Hur mycket skulle du få ge?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.