Den är det tämligen ofta. I alla fall utanför skåne. Men bristen i övriga Europa medför ju att priset går upp även här. Precis som på alla andra varor.
 
D Daniel 109 skrev:
utanför skåne.
Och definitionen av Skåne är då allt söder om Oskarshamns och Ringhals kärnkraftsverk, eller?
 
Jag syftade på elområde 4 när jag skrev Skåne. Jag borde nog ha skrivit det i stället.
 
M MagHam skrev:
Tja, så kan man se det.
I min värld tänker man i första hand på sitt eget land och dess medborgares ekonomi.
Om Sverige har naturresurser i form av vattenkraft, och ett energieffektivt tänk i bygg och industri, så borde det vara en frukt som kommer oss tillgodo. Men det är förstås väldigt patriotiskt, jag vet.
Sen kanske problemet inte är så stort egentligen om man tänker efter. En betydande del av vår energiförsörjning sker från statliga Vattenfall så det trillar ju in överprisvinst den vägen - som kan delas ut i högkostnadsbidrag.
Det är tydligen inte Vattenfall som tar hem det stora pengarna utan Svenska kraftnät som köper elen billigt i norr och säljer den dyrt i söder.
 
Kollade just Vattenfall. 2-3 spänn är det nya normala. Av förståeliga skäl figurerar inte detta i sossarnas valpropaganda.

Och vi befinner oss i mitten av maj. Death by Bolund om man säger så.

Undrar hur länge man tillåter folk att ha kamin? Kom ihåg att köpa sovsäckar till hela familjen!
 
  • Gilla
Etrompa
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Kollade just Vattenfall. 2-3 spänn är det nya normala. Av förståeliga skäl figurerar inte detta i sossarnas valpropaganda.

Och vi befinner oss i mitten av maj. Death by Bolund om man säger så.

Undrar hur länge man tillåter folk att ha kamin? Kom ihåg att köpa sovsäckar till hela familjen!
Frågan är om man ska passa på och låsa priset på 2-3 kronor, kanske 6-7 kronor är nästa nya normala?
 
G
B b8q skrev:
Frågan är om man ska passa på och låsa priset på 2-3 kronor, kanske 6-7 kronor är nästa nya normala?
Jag band för 98,23 ink moms i tre år, +264kr/år, start 1 juni, se 3.
Är faktiskt nöjd konstigt nog. För två år sedan knappt en tredjedel. +200% på två år. Får höra med chefen om löneökning på liknande:crysmile:.
Yngeman satt på skattefinansierade svt för inte så länge sedan och ljög rätt ut och nu är samma person expert på helt andra områden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.