Gammal läckande kran med fyrkantigt skruvbart svred ovanpå, märkt med 1" NAP 125S 200 WOG, kopplad till 25 mm slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamla mässingskranen märkt "1' NAP 125S 200 WOG" med synlig vattenläckage och fuktiga omgivningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal rostig kran med rundat rött vred och 25 mm slang, ligger på jordig mark med gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna gamla kran läcker i fyrkantsvredet i mitten. Ser ut som man kan skruva av överdelen. Finns det en sådan överdel att få tag på idag? Kranen är märkt: 1" NAP 125S 200 WOG. Slangen är 25 mm och vredet är runt och rött. Kanske nån har nåt liggande i gömmorna?
 
  • Gilla
Totte lille
  • Laddar…
Ventilen är från NAF (Nordiska ArmaturFabriken) och är troligen märkt 125s 20G.

Tyvärr hittar jag inga uppenbara reservdelar på nätet.
 
B BerraBrus skrev:
[bild] [bild] [bild] Denna gamla kran läcker i fyrkantsvredet i mitten. Ser ut som man kan skruva av överdelen. Finns det en sådan överdel att få tag på idag? Kranen är märkt: 1" NAP 125S 200 WOG. Slangen är 25 mm och vredet är runt och rött. Kanske nån har nåt liggande i gömmorna?
Denna kan du packa om
Antingen med grafitsnöre eller teflonsnöre
Lossa muttern upp mot vredet och pilla ut den gamla tätningen med en syl eller spik och snurra i ny spänn muttern och du är klar
 
Tack för svar, men nu har jag tagit bort kranen och satt en ny kran inne vid stugan istället. Behovet att ha kranen vid tomtgränsen gäller inte längre. Alla grannar har eget vatten numera, jag är sista sommarstugan på sommarvattnet Tiderna förändras men inte alltid till det bättre.
 
  • Gilla
BjörnKraft och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.