Fortfarande ingen som har någon erfarenhet av detta utekök?

Hur klarar det sig över vintern?
Är det tillräckligt stabilt?
Hur är gasolgrillen?
 
Kalendern
Hej, kände på kolgrillen när jag var inne på IKEA och den känns bra. Smarta funktioner med gallret som på Webers som att man kan öppna på sidorna och då hälla i mer kol/rökträ utan att ta bort hela gallret. Såg inga självklara otätheter men man måste nästan ha grillat med den för att säga om den är någorlunda tät eller inte.. Plåten kändes inte uppenbart tunn heller.
 
Verkar vara svår att få tag i för närvarande.

Skärmklipp av en onlineproduktbeskrivning för en uteköksgrill som är tillfälligt slut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har använt deras kolgrill sedan förra året och är nöjd. Håller fortfarande och är smidig att pytsa på mer kol vid långgrillningarna.
 
Har kolgrillen och två skåp. har fungerat bra.
De i plåt mycket bättre än de gamla äpplarö skåpen. Flagnade efter två år och ser eländiga ut. Målat om de vi har och lackat.
Plåt bör klara dig längre.
 
Jag har kolgrillen och haft det i ca 3-4 år och den är super att grilla på. Kan ha massor med kol i och göra långgrillning. Använder en mindre kolstålsplatta som stekbord ibland bla för grönsaker och fisk.Har även två bänkar till varav kolgrill och ett skåp med dörrar mao ett öppet med hyllor.
Dessa står ute året runt. På Vintern drar jag över skydd som klarar minusgrader och stark vårsol knölar in det under benen så att inte de starka höst och vinter vindarna (bor vid havet på Gotlands östsida) tar överdraget.Allt har klarat sig hur bra som helst. Är supernöjd faktiskt!
undrar på att köpa till gasolgrillen, nackdelen är att den bör stå mot en vägg el dyl då den inte har något bakstycke tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.