Projekt att renovera trapp utomhus;
Valde att laga små sprickor med slamma men nu när jag målat är jag missnöjd med ytfinishen.

Kan jag använda betongslip (handhållen) för att få denna yta mer jämn? Eller kommer ytan bli helt blank av slipen?
Renoverad utomhustrappa med ojämna lagade sprickor och målningsutrustning på gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverad grå trappa utomhus med vägg och smidesräcke vid en husfasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
G Gabsson skrev:
Projekt att renovera trapp utomhus;
Valde att laga små sprickor med slamma men nu när jag målat är jag missnöjd med ytfinishen.

Kan jag använda betongslip (handhållen) för att få denna yta mer jämn? Eller kommer ytan bli helt blank av slipen?
[bild] [bild]
Om det är bild två som är efterbilden så tycker jag det visuellt ser fint ut. Behöver inte vara perfekt i mina ögon. Risken är att det ser nytt/sterilt ut om det är perfekt.
 
  • Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Om det är bild två som är efterbilden så tycker jag det visuellt ser fint ut. Behöver inte vara perfekt i mina ögon. Risken är att det ser nytt/sterilt ut om det är perfekt.
Tack för feedback. Jag förstår vad du menar.
Men var lite missnöjd med lagningarna som syns mer än jag hade hoppats på.

Har inte hunnit måla andra lagret så har fortf chans att göra rätt...
 
Gissar att slipa hela ytan blir svårt att få bra. Putsa om/över och använd dragbanor tror jag blir både lättast och bäst resultat.
 
  • Gilla
Gabsson
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Gissar att slipa hela ytan blir svårt att få bra. Putsa om/över och använd dragbanor tror jag blir både lättast och bäst resultat.
Ja då kanske det får vara, så fixar jag det perfekt om 5 år när färgen släppt. Håller ju inte så lång tid där på en utsatt yta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.