Car-In en brun som typ plåtbeklädd. Någon som målat om sin ?
 
Jag målade min bajsbruna takskjutsplåtport av märket Crawford från början av 90-talet förra helgen med en färg från Beckers "Metallgrund och Täck" (glans 60 om jag minns rätt) två strykningar, det blev riktigt bra. Den gick att bryta i valfri kulör. Lite dyr kanske, 3 liter för 350 kr. Möjligen lite väl tjock färg, det blev lite släpmärken där jag strukit på lite tjockt. Skulle kanske ha spätt den lite om jag skulle gjort om det. Det var färgförsäljaren som föreslog färgtypen. Håller nu på att skryka hängrännor, stuprännor och övriga plåtdetaljer på huset. Från frya nyanser av brunt till tre nyanser av grått :).
 
Nu har det gått några år?
Hur håller sig målningen?
Är på gång med samma typ av målning. Bajsbrun är verkligen spot-on beskrivning. :)
 
Kolla bara att färgen går att måla på innan du börjar. Fabriksmålad plåt kan vara belagd med lite allt möjligt och vissa färger går inte att måla på.
 
Jorå, färgen sitter kvar utan att blekna eller flagna. Har målat en massa plåt runt huset och har bara fått problem på ett litet ställe där jag hade glömt att köra med målartvätt före målning, där har det flagnat på ett ställe. Färgen känns lite som hederlig gammal hammarlack, fast bättre.
 
foppa72 foppa72 skrev:
Jorå, färgen sitter kvar utan att blekna eller flagna. Har målat en massa plåt runt huset och har bara fått problem på ett litet ställe där jag hade glömt att köra med målartvätt före målning, där har det flagnat på ett ställe. Färgen känns lite som hederlig gammal hammarlack, fast bättre.
Har planer på att göra samma ommålning hos mig.
Hur gjorde du med den list som sitter mitt på porten?
Sitter färgen fortfarande bra?
Jag funderar på att köra med vanlig fasadakrylat istället för att få en mattare port. Tankar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.