L Lutte skrev:
Samma gräsfrön?

Yes samma förpackning villa classic

fattar ingenting, kliar hål i huvet.

Kratta bort dött gräs, vertikalskar, la gräsfrön, toppdress, platta till.
 
S Stefan Bengt skrev:
Yes samma förpackning villa classic

fattar ingenting, kliar hål i huvet.

Kratta bort dött gräs, vertikalskar, la gräsfrön, toppdress, platta till.
Hur tjockt långt ner kom gräsfröna tänker så dom inte kom för djupt ner. Jag lägger gräsfrön sist och bara trycker ner så dom får kontakt med jorden.

En gallervält som man kör över från olika håll är riktigt fin att använda.

Men har dom kommit lite djupt så skulle jag fortsätta hålla jorden fuktig men inte dyblöt i ytterligare 1 vecka för att se om det kommer lite skott.
 
L Lutte skrev:
Hur tjockt långt ner kom gräsfröna tänker så dom inte kom för djupt ner. Jag lägger gräsfrön sist och bara trycker ner så dom får kontakt med jorden.

En gallervält som man kör över från olika håll är riktigt fin att använda.

Men har dom kommit lite djupt så skulle jag fortsätta hålla jorden fuktig men inte dyblöt i ytterligare 1 vecka för att se om det kommer lite skott.


tack för svar, la fröna först i efter vertikalskärning, sen toppdress, sedan gallra lite i jorden med en kratta, och avsluta med platta till toppdress med en rund vält med vatten i, så dom kan kommit något djupare än vanligt kanske…
 
S Stefan Bengt skrev:
tack för svar, la fröna först i efter vertikalskärning, sen toppdress, sedan gallra lite i jorden med en kratta, och avsluta med platta till toppdress med en rund vält med vatten i, så dom kan kommit något djupare än vanligt kanske…
Och hur längesen var det, var bor du i landet?
 
J Johan456 skrev:
Och hur längesen var det, var bor du i landet?

14 dagar.. skåne, rätt kalla nätter. Men som jag sa på större plättar där det aldrig varit gräs har det funkat bra.

trodde det skulle växa snabbare vid stödsådd då övrigt gräs runt om höll fröna fuktigs bättre..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.