Är det någon som vet om dessa två (såg och dammsugare) spelar bra ihop? Undrar också vad för klinga som sitter på som standard?

// Janne
 
Ginflyer skrev:
Är det någon som vet om dessa två (såg och dammsugare) spelar bra ihop? Undrar också vad för klinga som sitter på som standard?

// Janne
Om de spelar bra ihop vet jag inte...det handlar dock enbart om man behöver en adapter eller inte, och om en sådan adapter finns att köpa (gör den troligen) eller om man måste tillverka en egen.

Maskinerna har var för sig fått goda omdömmen.

//Daniel
 
Jag har en Bosch 10SD och min uppfattning om dammsugarfunktionen är att den suger:D Jag har en Nilfisk 840 kopplad till den och kan inte påstå att den gör så värst mycket nytta.
 
Har åxå en 10 SD och kan bara hålla med föregående talare - det är inte mycket spån som far dit det ska och detta trots att jag har en Scheppash (stavas det så???) spånsug...

Det blir till att dammsuga golvet så fort man har sågat något... :(

I övrigt är jag bara nöjd med sågen - ja ja den kunde ha varit lite lättare...

/V
 
Håller också med om spån och 10SD. Bäst funktion blir det om man låter spånen flyga fritt i en 125mm flexslang ner på golvet och sedan suga upp det efteråt.
 
Tackar för era svar. Då har vi hittat ett fel på en i övrigt trevlig maskin. Köper till en bra kvast också och låter dammsugaren vila ;)
 
När jag sågar på plats hos kunder brukar jag hänga ett tygstycke "över" sågen så flyger skiten inte runt utan hamnar i en begränsad hög som sedan lätt städas upp. Kanske går att utvecklas mera om man klurar lite. Har dock en dw700, men borde funka på andra oxå.

Lagavulin
 
Har nu använt sågen ett tag och till min förvåning (eller kanske inte ;)) är påsen absolut tom efter ett par timmars sågning.

Varför bry sig om att skicka med den överhuvudtaget?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.