Har läst här på forumet att kellen sågbord ska vara ett bra köp, nån som vet hur mycket "mekk" det är med själva infästningen till Bosch GCM 8S eller är det bara att "snäppa" på.

Tacksam om nån kan bringa lite ljus över detta!!!
 
Totte_S
Så vitt jag kunnat se (har bara kollat i butik) så är Kellens fästen parallella (som på alla bänkar jag kollat), medan Boschs fästen sitter trapetsformat (eru med?). Alltså fästena mot dig sitter, med säg 40 cm avstånd, och de bakre med 30 cm avstånd (exempel alltså) Så någon form av plåt med rätt hålavstånd får man nog göra, eller en tjock plyfa.
 
Jag vill bara bekräfta totte_s observation. Jag har Kellen bänken, och för att fästena skall fungera så krävs att fästhålen i sågen är parallella.

// Marta
 
Är det nån som har en smart lösning på detta . Tycker det är lite mycke pengar för Bosch egna stativ GTA 3700 ligger väl på cirka 3000:-.
 
gogo skrev:
Är det nån som har en smart lösning på detta . Tycker det är lite mycke pengar för Bosch egna stativ GTA 3700 ligger väl på cirka 3000:-.
Totte_s lösning med en plåt eller plyfaskiva lär väl vara en både snabb, billig och smart lösning på "adapterproblemet"

/ Marta
 
Med en GCM 8s är det bara att skruva fast, tuta och köra. Med en PCM 8s lär man behöva adapterplattan.
 
Var o kollade i dag på den lokala k-ruta butiken, adde har rätt på GCM 8S så sitter fästerna parallellt medans på PCM 8S så är dom som totte s beskriver. Så nu är det bara att vänta på att coop får in bordet... :) bild kommer.
 
Bäcklunds har kampanj på GTA3700, 2250:- gäller juli ut!
 
Här komme bilden.....
 
  • DSC00258.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Var köpte du bordet?
Jag kollade på båda COOP i Uppsala igår, slut Kellen-bord. Och dom påstod att dom inte hade några leveransbesked heller...
 
PÅ coop i Umeå.
 
Mikael_L
Ja det var ju en bit bort... :surprised:
Ja jag såg nu att du har ac som länsbeteckning.

Vad gick Kellenbänken på nu? 1295:- ?
 
I Stockholm har de kört Kellenbänken för 495kr på kampanj en tid nu.

Har funderat på att slå till men det har inte blivit av än...
 
Mikael_L
Saxpy skrev:
I Stockholm har de kört Kellenbänken för 495kr på kampanj en tid nu.

Har funderat på att slå till men det har inte blivit av än...
OJ, vilket COOP i stockholm?
Hoppas på Rotebro, passar mig bäst. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.