Hej, jag har nu dragit kabel enligt bild 1 men det hade passat trädgården bättre att köra enligt bild 2.
Fungerar inte det?

Diagram som visar placeringsanvisningar för begränsningsslinga nära robotgräsklipparns laddstation med 1,5 m avstånd.

Schematisk bild av kabeldragning runt ett objekt med minsta avstånd märkt som 1,5 meter.
 
Bilden och instruktionerna finns där av en anledning. Det finns utrymme för viss avvikelse från ritningen.
Testa!
 
Har varit ute och tittat nu och mina behov ser ut snarare så här

Skiss av byggprojekt med dimensioner markerade, ca 5 cm avstånd angivet.
 
Redigerat:
Prova!

Protte
 
E etompau skrev:
Bilden och instruktionerna finns där av en anledning
Ja säkert, men hur kan dom komma på nåt så dumt?
Det betyder att klipparen ständigt och jämnt kör in i laddstationen från både höger och vänster sida och så har skett här i ett års tid nu.
 
C
M MagnusRRR skrev:
Har varit ute och tittat nu och mina behov ser ut snarare så här
Enklaste är nog att testa om det funkar och förbereda sig på att man får justera lösningen.
Har sett de som har garage i en nisch på slingan på det där sättet och det verkar ju funka för dem.
Förmodligen påverkar inställningen för garage också, som jag antar får klipparen att gå mer rakt in i laddstationen.

Annars håller jag med @etompau att det finns en god anledning till instruktionerna i manualen.

Vad är det för klippare? Känner inte riktigt igen bilden från Automower-manualen.
 
C cpalm skrev:
Vad är det för klippare? Känner inte riktigt igen bilden från Automower-manualen.
Jag har en Automower 105. Grannen kör med min önskade setup utan problem men han har modellen 3xx och att det fungerar för honom behöver inte betyda att det fungerar för mig. Blir nog att jag får prova och se helt enkelt. Hem-kabeln är installerad by the book f.ö. och kommer så förbli
 
Har nu gjort slag i saken enligt bild och hittills har det fungerat hur bra som helst
Illustration av en konstruktionsdetalj med markerade slaglinjer.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.