Svar: 15 år
Blev med hus i Januari, redan från start visste vi att vi ville ha upp ett plank då tomten hur fin den än må vara ligger intill ett järnvägsspår (västra stambanan). Tyvärr är tomten avlång längst med spåret, så det kommer bli 125m och växlande 2-4m högt plank. Med virkespriserna som dem är nu ser detta projekt ut att spränga vår renoveringbudget rätt duktigt, att få lite kvalités färg hade gått en lång väg!
 
15 år.
Mitt staket behöver kärlek, att bara tvätta skapar inte längre något skimmer ❤️
 
Hej.


svaret är en hållbar tid på 15 år..
Dags för ommålning av huset och då kommer färgen från Flygger väl till pass.
 
Upp till 15 år!
Lång tid.. men precis så länge och mer därtill vill jag ha kvar min lilla kolonistuga. Mot grannen har jag ett ganska högt tryckimpregnerat plank som hade klätt i en blå nyans tex 1467, nåt i stil med en mörkare himmelsblå. Just nu är det ganska algigt och grådeppigt. Hade varit så otroligt snyggt att plantera klätterväxter mot ett blått plank, det hade verkligen lyft min lilla tomt!
 
15 år...länge... motivering...sonen 20 år har köpt ett gammalt hus...har lyckats isolera och satt ny panel på EN vägg och behöver måla denna..vinsten skulle betyda mycket. 1 vägg per år kommer det att bli.
 
15 år!

Förra årets takbyte ska kompletteras med fasadrenovering och då skulle kvalitetsfärg smaka fågel!
 
Upp till 15 år. Vårt förråd är i behov av lasering och vore underbart med lasyr att måla med, för att slippa höra på sambons tjat att förrådet behöver målas. Skulle rädda min sommar;)
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Sommartider brukar för många innebära olika projekt i huset eller trädgården, att måla fasad eller staket hör till de vanligare. Denna veckas vinst ger dig färgen du behöver, du kan vinna 10 liter valfri utomhusfärg. Välj fritt bland Flüggers stora sortiment.
Totalt värde: ca 2 100 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna lasyren, längst ner i den här tråden.
Fråga: Hur lång hållbarhet har Flügger 05 Wood Tex Uteakrylat?
Svaret hittar du här: flugger.se

Vinnaren utses fredagen den 13 maj.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flügger. Vi tackar Flügger för att de sponsrar den här tävlingen.
På G att köpa "nytt" hus och då lär det behövas färg, alltså mer än annars när det säkert är renovering som behövs
Och håller i 15 år vore ju toppen om Flugger 05 Wood
 
Hej Flügger 05 Wood håller 15 år.
Att vinna färgen skulle möjliggöra att måla om huset i ny kulör med Flügges fantastiska färg som överträffar det mesta. Har använt den på tidigare projekt till stor belåtenhet.
 
Den förväntade hållbarheten är 15 år.
Jag ska efter flera års behov till slut underhållslasera mitt radhus. Det färgfabrikat som användes vid nybyggnationen finns inte längre, så jag hoppas få möjlighet att gå över till att använda Flüggers lasyr. Då kommer mina grannar att bli avundsjuka på mitt nylaserade radhus!
 
Förväntad hållbarhet är 15 år!
Mitt radhus har behövt målningsunderhåll ett bra tag nu. Men nu ska jag äntligen ta tag i det! Har bl a fightats med min stora klängros så att det går att måla bakom den. Den färgtyp som huset var nymålat med finns inte längre så jag behöver byta färgleverantör. Den lasyr och täcklasyr Flügger har verkar passa mitt radhus perfekt och jag hoppas få chansen att välja dessa produkter. Mina grannar kommer sen troligtvis avundsjukt beundra resultatet och undra vilken färg jag använt!
 
Färgen håller femton år.


Gisten och skevt är vårt hus.
Plats för en och annan mus.
Det blåser kallt ända in i märgen.
Idéen kändes plötsligt ljus
Vi borde bättra på färgen.

Väggar har med åren blivit stygger.
Det fixar vi med färg från Flügger.
En stor hink.
Det går åt i en blink.
Så går det när man ut bygger
 
Färgen håller i upp till 15 år!

Sålde vårat helrenoverade hus förra sommaren i en liten kommun (dåligt betalt) och köpte ett större men totalt nergånget hus för dyrare peng i annan stad. Tyvärr har inte livssituationen blivit som man tänkt sig… Sambon miste sitt jobb och blev tvungen att studera och jag pendlar lagt långt till mitt jobb, vilket är väldigt värt nu när soppan är så billig! Så årets planerade ommålning kan nog tyvärr inte genomföras, men skulle vi vinna färg så skulle det hjälpa så otroligt mycket !
 
Svar 15 år
Börjar bli dags att måla baksidan på huset, originalfärgen från 1974 börjar flagna och se lite sliten ut.
Så målar jag med denna färg så är det första och sista gången jag behöver måla där.
 
Förväntad hållbarhet på färgen är 15 år ♥️
Vi köpte vårt första hus i december, och förra ägaren hade inte målat utbyggnaden trots att den är byggd för 4 år sedan jag vill överraska min man med att måla den i samma färg som huset enligt konstens alla regler med kvalite och kärlek i sommar. Han kommer bli så glad och imponerad om jag klarar det själv då han inte har någon semester denna första sommar på sitt nya jobb som kökschef på kommunens äldreboende.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.