Har Julas robotgräsklippare. Efter vinteruppehåll har skärmen låst sig och svarar inte då man trycker på låset.
Den blinkar som den ska men öppnar inte fönster där man ställer in. Någon som vet hur man gör?
 
Vilken modell är det? Om det är en RESET som behövs finns sannolikt svaret i manualen till gräsklipparen. Men vilken modell är det?

Meec tools: https://www.jula.se/globalassets/ca...ual/004932_220422_se-no-pl-en-de-fi-fr-nl.pdf
Jag skulle först prova att ta ur batteriet ur gräsklipparen, det är enkelt enligt manualen - sedan vänta 5 minuter innan jag kopplar in batteriet igen och sätter den på laddning.

https://www.jula.se/catalog/tradgard/tradgardsmaskiner/grasklippare/robotgrasklippare/
 
Redigerat:
M multix skrev:
Vilken modell är det? Om det är en RESET som behövs finns sannolikt svaret i manualen till gräsklipparen. Men vilken modell är det?

Meec tools: [länk]

[länk]
Meec tools artikel 004932
 
C Catherine Jansson skrev:
Meec tools artikel 004932
Hittar tyvärr inte hur man RESET i manualen
 
M multix skrev:
Vilken modell är det? Om det är en RESET som behövs finns sannolikt svaret i manualen till gräsklipparen. Men vilken modell är det?

Meec tools: [länk]
Jag skulle först prova att ta ur batteriet ur gräsklipparen, det är enkelt enligt manualen - sedan vänta 5 minuter innan jag kopplar in batteriet igen och sätter den på laddning.

[länk]
Tyvärr funkade inte
 
C Catherine Jansson skrev:
Tyvärr funkade inte
Allt funkar förutom låsknappen
 
C Catherine Jansson skrev:
Allt funkar förutom låsknappen
Finns det någon som vet hur man får upp låsknappen . Alla funktioner verkar funka utom denna. Verkar som displayen inte svarar då man trycker på den.
 
C Catherine Jansson skrev:
Finns det någon som vet hur man får upp låsknappen . Alla funktioner verkar funka utom denna. Verkar som displayen inte svarar då man trycker på den.
Hej Catherine,
Jag verkar ha fått precis samma fel på min Meec-robot, d.v.s. att det inte går att låsa upp skärmen. Skärmen reagerar inte på tryckningar. Kunde du lösa problemet? Jag läser i tråden att det kan vara värt ett försök att montera loss batteriet. Det verkar ju inte finnas något sätt att göra factory reset.
Hälsningar Martin
 
C Catherine Jansson skrev:
Har Julas robotgräsklippare. Efter vinteruppehåll har skärmen låst sig och svarar inte då man trycker på låset.
Den blinkar som den ska men öppnar inte fönster där man ställer in. Någon som vet hur man gör?
Jag hittar inte vart man påbörjar en ny tråd. så jag provar att skriva här. Jag har en meec tool appstyrd robotgräsklippare inköpt 2024. Är det någon mer som har problem att installera appen? Är det någon som kan ge en bra beskrivning hur man gör?
 
M meec tool 800 skrev:
Jag hittar inte vart man påbörjar en ny tråd.
Skärmbild av Byggahus.se forum, med blå pilar som visar knappen "Forum" i menyn och knappen "Ny tråd" för att skapa en ny diskussionstråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
redarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.