Vi har haft bekymmer med vår toalett sedan vi flyttade in i vårt hus 2015 - den spolar inte ner. Det blir alltid något papper kvar och man får ofta spola flera gånger. Jag har rensat rören, justerat armaturen i cisternen och försökt kalka av/rengöra under spolkanten. Inget funkar - och det är trist eftersom det är en relativt ny och fin toalett (Duravit #012601 by Philippe Starck).

Jag funderar alltså på att byta toaletten eftersom den är ett sådant störningsmoment i vardagen. Till min fråga:

Vårt hus är byggt 1958 och det ser ut som att avloppet sitter långt från vägg i badrummet. Tittar man på specen för vår toalett ser det ut som att center på röret sitter 235 mm från vägg. Vad kan jag byta till för toalett? De jag hittar har avloppsanslutningen betydligt närmre väggen.


Mätning av avstånd från toalett till vägg med måttband på grönt kakelgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vit Duravit-toalett av Philippe Starck som inte fungerar ordentligt i ett kaklat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Teknisk ritning av Duravit-toalett med måttangivelser, visar avståndet från vägg till avloppsanslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Du skulle kunna se om du hittar en excentrisk wc stos som gör att en vanlig toalett hamnar tillräckligt nära väggen.
 
Gör det nått om det blir lite glapp mellan vägg och toaletten då?
 
  • Gilla
Bongtor och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.