Träterrass med tre Flügger färgburkar framför en svartmålad stuga och grönska.
Sommartider brukar för många innebära olika projekt i huset eller trädgården, att måla fasad eller staket hör till de vanligare. Denna veckas vinst ger dig färgen du behöver, du kan vinna 10 liter valfri utomhusfärg. Välj fritt bland Flüggers stora sortiment.
Totalt värde: ca 2 100 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna lasyren, längst ner i den här tråden.
Fråga: Hur lång hållbarhet har Flügger 05 Wood Tex Uteakrylat?

Svaret hittar du här.

Vinnaren utses fredagen den 13 maj.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flügger. Vi tackar Flügger för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
  • Älska
Mari G och 3 till
  • Laddar…
Den håller 15 år
Och det hade passat mig bra. Då vi just nu håller på att renovera och bygger ut.
Och sen ska måla om hela stugan
Hoppas på tur
Camilla Turesson
 
Upp till 15 år. Poolhuset från 2008 är i behov av, tvätt och ommålning hade varit perfekt vår projekt för oss
 
Förväntad hållbarhet är 15 år.
Vi ska börja bygga 33 meter staket i obehandlat virke längst tomtgränsen. Det kommer att gå åt en hel del färg.
Tidigare har vi mest målat spaljé, blomlådor, robothus mm med billig färg och resultatet har blivit därefter. Flagnande och matt färg efter bara ett par år.
Det vore perfekt att få använda riktigt kvalitetsfärg på ett staket som är tänkt att få stå kvar länge.
 
Tjingeling
15 år
Vårt vita hus ska bli grått i vår , hade varit fantastiskt om vi ’fått’ färgen vi så väl behöver , och nått målet att ej behöva betala vitt för grått :)
Hasse
 
  • Gilla
xclose
  • Laddar…
Hållbarheten är 15 år

Det hade varit fantastiskt att vinna ett bidrag till vår kommande ommålning av huset. Vi har nyligen köpt ett nytt hus med en del renoveringar. Ett projekt vi ser fram emot är att måla om utvändigt. Idag är huset färgglatt rött och blått och vi vill satsa på ett mer modern och neutralt hus i mörkgrått. Det hade blivit ett stort lyft för huset .
 
T
Svar: 15 år.
Det hade vart perfekt med en hink färg för att måla om garaget vid nya huset som vi får tillträde till i sommar.
Huset har nuvarande ägare precis målat om men garaget står på tur att få ett utvändigt ansiktslyft av oss :love:(y)
 
Hej
Svaret på hur lång hållbarhet Flügger 05 Wood är 15 år.

Jag gick och köpte ett ödehus som stått obebott i 11 år och som jag har börjat renovera.
För att kunna bo över och kunna vara på plats så ska jag göra en uppryckning av gäst stugan så fort som möjligt. Därför skulle en vinst hjälpa mig att få en härligt uppfräschad sovstuga.
 
Svar: 15 år
Mycket har fixats sedan husköp. Tyvärr har fasadmålning ännu inte blivit av, trots att vi pga. rivet uterum (som var byggt efter senaste bytet av kulör) har delar av huset som påminner om Villa Villekulla. Skulle vi vinna första hinken så skulle det vara sparken i baken som vi behöver för att bli klara.
 
15 år håller färgen. Jag har ett trähus från 70-talet där alltid något behöver målas. Har just upptäckt täcklasyr som är en lättarbetad och bra färg för altaner etc som skulle vara guld för nästa projekt.
 
15 år är svaret, med 5 byggnader, från stor lada till liten gäststuga som alla är i behov av målning så skulle det vara fint att vinna lite färg till något projekt.
 
15 år.
Behöver måla garaget.
 
Förväntad hållbarhet är 15 år.
Den lilla stugan är I stort behov av ny lyster från Flügger färg efter att ha stått övergiven I över 35 år. Hoppas turen är på vår sida denna gång..
 
Upp till 15 år! ❤
Tänkte be mina 3 tonårssöner hjälpa till att måla, om det skulle bli tokigt har jag då ändå möjlighet att köpa till, köpa nytt... :crysmile:
 
S
Hej

Förväntas hålla i 15 år.
Skulle passa perfekt då jag behöver måla om stugan i år
Mvh/Susanne
 
  • Gilla
Karitra
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.