Hejsan!

Gjort stor gårdsrensning och denna gången var det dags för dom gamla skjulen.

Har stått en del maskiner för som gick i pension för längesen.

Tips på hur jag enklast blir av med dom? Tidigare hade bla länsförsäkringar upphämtning av sådana med kranbil, i sin gårdsförsäkring, om jag minns rätt. Men tyvärr inte längre.

Att ta ut en container att lasta in dom i känns sådär, och vill inte kapa och köra till tippen heller men är ju sista lösningen.

Tacksam för tips! :)

Obs, är mer än på bild
 
  • Gamla jordbruksmaskiner och redskap i förfallet skjul med löv på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal gårdsutrustning inklusive rostiga maskiner och vagnar på en gård, redo för bortforsling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bortskänkes på lämpligt forum?
 
Var någon stans i landet?
 
Kan ju finnas något lantbruksmuseum i närheten som är intresserade.
 
ylven ylven skrev:
Var någon stans i landet?[/QUNär
Nära Göteborg :)
 
Lägg ut en annons på alternativ.nu Finns nog många där som skulle vilja ha dem om priset är rimligt.
 
  • Gilla
ylven och 1 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Lägg ut en annons på alternativ.nu Finns nog många där som skulle vilja ha dem om priset är rimligt.
Tack! Så fint att det kom med en länk också! :) :)
 
Moderator får gärna ta bort inlägget. (försökt göra det själv, men hittar ej) tack på förhand!
 
blackarrow blackarrow skrev:
Se 5.1
[länk]

Står det något olämpligt i något inlägg kan du alltså anmäla inlägget.
Borde skrivit "tråden". Maskinerna är bokade.
 
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
Kontakta klaravik.se så säljs de på auktion. Vissa saker skenar i pris så man bara smäller av. Som jag tolkat det så tar de ersättning av köpeskillingen, om det inte blir sålt så får de inte pröjs
 
Jag ser en konstgödselspridare och en potatisupptagare med separat samlare och en höräfsa och en dyngkärra.
För det första så ligger skrotpriset på omkring 1500 kr tonnet nu så man skall inte skänka bort någonting.
För det andra är en del av dem användbara maskiner som är värda att hålla liv i. Som framtiden ser ut i världen kan det bli lönsamt ännu med litet småbruk som extraknäck.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Aha, så ”ekorrhjulet” är en uppsamlare för potatissprätten? Funderade på vad det kunde vara :D.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Aha, så ”ekorrhjulet” är en uppsamlare för potatissprätten? Funderade på vad det kunde vara :D.
Japp. Sprätten kastar potatisen inåt gallerhjulet som lägger den i en fin rad.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.