Första inlägget, woho!

Blev husägare i mars. Nybyggd liten kåk. Det är 270cm högt i tak på båda planen, men husleverantören ville inte bygga garderober trots rätt skeva mått. Jag har landat i att en ombyggd PAX-garderob kanske kan vara bästa lösningen för minst pengar, om jag kan sy ihop en idé i huvudet att utnyttja det mesta av höjden.

Är det någon som har en idé eller erfarenhet av hur man kan höja IKEAs Pax-system, gärna så nära 270cm som möjligt?
 
  • Gilla
Smoothie
  • Laddar…
D
Välkommen!

När du skriver att du vill höja garderoberna menar du då att det ska vara en funktionell garderob hela vägen, från golv till tak? Isf kan du lika väl skippa pax och istället bygga garderob av ikeas kökstommar. Då kan du komma upp i närheten av 270 cm.

Menar du istället att du vill ha en garderobsvägg där garderoberna ser inbyggda ut, då får du just bygga in med reglar och gips. Finns en rad trådar om hur folk har gjort.
 
Tackar.

Jag menar full-funktion av garderob hela vägen upp, eller nära hela vägen upp. Jag får kika på köksstommarna, tack för tipset. Därtill så är det även snetak på högersidan så ungefär 30 procent av garderoben kommer behöva sågas snett i övre halvan. Kommer bli intressant detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.