Skulle vilja ha prisuppskattning på ett uterum med betongplatta.
Ca 25 kvm stort. Vill ha klinkers på golvet och inte trä, så antar att det är bäst med betongplatta då?
Vad kan platta, klinkers och uterum gå på? (då tänker jag uterum med 3 helglasade väggar samt en som är halvglas/trä).
Hade tänkt ta in en firma som fixar allt åt oss.
 
Naturligtvis helt omöjligt att svara på men ett försök...
Schakt, platta runt 2000-2500:-/m² 50000-62500
Klinker, lagd och klar ca 1500-1800:-/m² 37500-45000
Uterum typ willab garden 25m² 100000
Montage uterum (gissningsvis) 60000
El ???
Lov ???
Inredning ???
Vatten ???

totalt 250-270 000:- så skulle gissa du landar på ca 300´ innan du är nöjd

Utöver det så tillkommer ju saker som återställande av mark, ev kabelschakter och liknande
Detta är inte det billigaste men kan nog komma undan en hel del, men det är också långt ifrån det dyraste.
Din input är ju ganska knapphändig så svaret är därefter.
Men jag antar på frågeställningen att det inte är aktuellt att göra någonting själv?
Med lite planerande, och en hel del tid. och materialjagande så räknar jag med att mitt som jag håller runt 15m² för att slippa lov kommer landa in strax under 50, med tegelgolv, naturstenssockel, egenritat, stomme av trä med en täckt sida, enklare el, och sommarvatten.
Det är min plan iaf.... återstår väl att se hur det blir med det...
 
  • Gilla
Hildor
  • Laddar…
S Svanteman skrev:
Naturligtvis helt omöjligt att svara på men ett försök...
Schakt, platta runt 2000-2500:-/m² 50000-62500
Klinker, lagd och klar ca 1500-1800:-/m² 37500-45000
Uterum typ willab garden 25m² 100000
Montage uterum (gissningsvis) 60000
El ???
Lov ???
Inredning ???
Vatten ???

totalt 250-270 000:- så skulle gissa du landar på ca 300´ innan du är nöjd

Utöver det så tillkommer ju saker som återställande av mark, ev kabelschakter och liknande
Detta är inte det billigaste men kan nog komma undan en hel del, men det är också långt ifrån det dyraste.
Din input är ju ganska knapphändig så svaret är därefter.
Men jag antar på frågeställningen att det inte är aktuellt att göra någonting själv?
Med lite planerande, och en hel del tid. och materialjagande så räknar jag med att mitt som jag håller runt 15m² för att slippa lov kommer landa in strax under 50, med tegelgolv, naturstenssockel, egenritat, stomme av trä med en täckt sida, enklare el, och sommarvatten.
Det är min plan iaf.... återstår väl att se hur det blir med det...
Tack för svar, då var det betydligt dyrare än vad jag tänkte o det är bra o veta :) kommer få lägga dom planerna på is ett par år tills vi sparat ihop. Tycker det är både snyggare, mer lättstädat och smidigare med klinker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.