Hej jag tänkte bara kolla lite med er. Det är så att jag tänkte komplettera min uppfart med lite extra grus då det försvunnit genom åren. Det syns främst där bilen åkt ut och in att det mesta gruset är borta. Det är inte tomt på uppfarten men det ser lite glest ut på vissa ställen.

uppfarten är 8x3m, tror ni det kan räcka med 800kg makadam 8-16 som komplettering?

Är det bara att ösa ut och fördela?

tack på förhand
 
Tror inte du kommer långt med 800kg på den sträckan. Lägg på en nolla så är du nog närmare sanningen, om du bara ska ha några cm grus på hela uppfarten.

Edit: kanske räcker med 800kg om du bara ska fylla igen hjulspåren
Edit igen: pudlar då jag räknat helt galet
 
Redigerat:
Det blir ca 2 cm jämnt fördelat över ytan. Kanske duger?
 
Tror inte att det räcker. 800kg är 2 släpvagnar om du hämtar själv, ungefär.
Det räcker inte långt och beställer du en bil så kostar det mkt i förhållande till så lite grus du får, om det är 800kg. Jag skulle säga iaf 5 ton men det är svårt att avgöra utan att se hur det ser ut.
Ta hellre lite mer än att du får för lite
 
800kg räcker till knappt 3 cm på hela uppfarten.
Så ja det borde räcka för att bättra på gruslagret
24m2 är arean, dvs 240l/cm 240l 8-16 väger ca 330kg
 
Tack för alla svar. Det finns redan lite grus på uppfarten som sagt så jag behöver inte fylla från scratch så att säga. Det har aldrig liksom varit djupt med grus utan endast ett lager på kanske 2-3 cm. Dessutom så är garage-entrén inte mer än 1-2cm högre så om 800kg blir runt 2cm så borde det då räcka för att få lite utfyllnad.

tack för alla svaren, uppskattar det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.