Hej...vi ska byta ut våran gamla panna från 1975 (trippelpanna kör med elpatron).
Till en ny modern elpanna,har kollat runt blir inte klokare tycker dom flesta är likadana.
Då undrar jag vad ni har valt och varför?
Mvh Henkka
 
Hej!
Om du ska ha en ny elpanna kan du väl köpa en begagnad Nibe City VX eller nåt!

Det är många som kastar ut Olje/el pannan för en billig penning på typ Blocket.se,
när dom byter till alternativa energikällor, finns säkert en bra för 2000:-.

Hejpa! :)
 
Vi funderar just nu på att byta vår panna från -79. Vi sneglar på accutank på 300l, eftersom den är 60x60 cm. Dessutom med inbyggd slinga för solvärme.
I den monterar vi elpatron, samt troligen kopplar vi en vattenmantlad pelletskamin till den. Man kan även koppla en luft/ vatten värmepump.
Eftersom accutanken har ett flertal inkopplingsmöjligheter blir det flexibelt.
mvh
Greenbay
 
Japp....nu har vi bestämt oss, blev ctc elpanna med möjlighet att koppla till värmepump i efter hand (när vi ledsnat på ved eldning var dag).Tackar för svaren.
/Henkka
 
Henkka70 skrev:
Japp....nu har vi bestämt oss, blev ctc elpanna med möjlighet att koppla till värmepump i efter hand (när vi ledsnat på ved eldning var dag).Tackar för svaren.
/Henkka

Skall själv välja en elpanna som jag i framtiden skall kunna docka med en värmepump. Mitt hus är på 91kvm i 1½-plan. Får jag fråga vilken modell ni valde och om ni skall köpa den från en firma i Blekinge? Vill gärna få lite tips om var jag skall börja leta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.