A
Någon som vet om meec's 40V batteri fungerar med greenworks alla maskiner?

Greenworks batterier verkar ju fungera fint i meec's maskiner.

Och det verkar gå smidigt ladda meec's batterier med greenworks laddare.
 
EMCX skrev:
Någon som vet om meec's 40V batteri fungerar med greenworks alla maskiner?

Greenworks batterier verkar ju fungera fint i meec's maskiner.

Och det verkar gå smidigt ladda meec's batterier med greenworks laddare.
Hei! Jeg kom over spørsmålet ditt og leter etter kompatible batterier til Meec 40v serie. Jeg har en Meec motorsag med et 5Ah batteri. Er det slik at du har prøvd Greenworks 40v i Meec maskiner?
 
EMCX skrev:
Någon som vet om meec's 40V batteri fungerar med greenworks alla maskiner?

Greenworks batterier verkar ju fungera fint i meec's maskiner.

Och det verkar gå smidigt ladda meec's batterier med greenworks laddare.
Jag köpte mig en Meec 40v Multiseries elkedjesåg på Jula (artnr: 011229) där ett 5Ah-batteri ingick. Fungerar förvånansvärt bra med tanke på att den bara kostade 2500kr. Ville dock ha extra batterier men när ett till 5Ah kostar 1500kr blev man ju lite less.

Googlade runt lite och läste bland annat den här kommentaren som du skrivit. Jag gjorde slag i saken och beställde två st 6Ah-batterier, Greenworkskopior antar jag (artnr: 29462), från eBay. Tog en tysk eBay-handlare så frakten tog ca tre dagar. Blev även tvungen att beställa en laddare då det visade sig att Greenworks INTE går att ladda i Meec-laddaren. Batterierna kostade ca 700kr/st ink. frakt och laddaren ca 300kr ink. frakt.

Fick alltså två batterier med 1Ah mer per styck och en laddare för ca 1700kr, alltså typ halva priset mot att köpa ett extra batteri hos Jula om vi räknar pris/Ah.

Bekräftar det du skrev i din post:
- Greenworks-batterier går att köra i Meec-maskiner (åtminstone kedjesågen som jag har provat med)
- Meecbatteri går att ladda med den Greenworksladdaren jag har, är dock en eftermarknads. Vet ej om det skulle fungera med en "original" Greenworks-laddare. Det går INTE att ladda Greenworksbatterierna i Meec-laddaren.

Batteri: eBayhandlare king-dysontec (8082), artnummer 29462
Laddare: eBay-handlare e-akkustore (96664), artnummer 161186284, tillverkare Trade-Shop.
 
EMCX skrev:
Någon som vet om meec's 40V batteri fungerar med greenworks alla maskiner?

Greenworks batterier verkar ju fungera fint i meec's maskiner.

Och det verkar gå smidigt ladda meec's batterier med greenworks laddare.

Har en greenworks gräsklippare, köpte meec batteri 40v 5ah (har greenworks 40v 2ah till klipparen) jag kan inte ladda batteriet med GW laddare och kan inte heller köra klipparen med det batteriet.
 
D danielernstson skrev:
Har en greenworks gräsklippare, köpte meec batteri 40v 5ah (har greenworks 40v 2ah till klipparen) jag kan inte ladda batteriet med GW laddare och kan inte heller köra klipparen med det batteriet.

Är du nöjd med din Greenworks klippare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.