Vi hade glömt att låsa hjulen på vår gasolgrill och nu blev det blåsigt vilket resulterade att grillen rullade nån meter och trillade ner för kanten av altanen. Mindre rolig syn o komma hem till. :/

Gasoltuben låg i underskåpet, vi har en i plåt på 6 kg. Nojjigt lagd som jag är så undrar jag om det är säkert att använda grillen nu. Dörrarna till skåpet och hyllorna på sidan av grillen skadades (böjd plåt & dörrarna flög av). Men hur är det ex med en gasoltub som fått sig en smäll? Bara o testa så att grillen funkar och att det inte är något läckage?
 
H
Svärfar är ute för det samma.

Yes diskmedel och vatten i en sprayflaska på med gasen och se om det läcker i rör eller slang.
Tror det inte är några problem.
Tuben har klarat sig med det tror jag.

För svärfar så hade endast grillen tatt plåt skada, inget läck i rör eller slang.
Det är ju inte lång bit med rör heller, inte direkt komplicerat.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Svärfar är ute för det samma.

Yes diskmedel och vatten i en sprayflaska på med gasen och se om det läcker i rör eller slang.
Tror det inte är några problem.
Tuben har klarat sig med det tror jag.



För svärfar så hade endast grillen tatt plåt skada, inget läck i rör eller slang.
Det är ju inte lång bit med rör heller, inte direkt komplicerat.
Se där! Har testat grillen nu och verkar fungera fint, lyckas inte hitta något läckage m vatten o diskmedel. Har även någon slags läckagedetektor på regulatorn som inte visar läckage. Däremot upptäckte jag att det blivit två jack i slangen, får byta den men den är ändå 4 år gammal nu. Sen tror jag det är lugnt!

tack för svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.