E
De duger på en Ford om inte annat. Mvh f.d ford-ägare (x2)
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Förstår inte vad du menar?

När jag ser den såhär i kvällssolen får jag mysklubba, och en tår i ögat för att det är så vackert, samtidigt...
Är du säker på att du inte är pollenallergiker ?
Det brukar kunna generera tårar i ögonen. :cool:;)
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
J
Har du förvarat däcken liggande eller stående?
 
M Micro skrev:
Är du säker på att du inte är pollenallergiker ?
Det brukar kunna generera tårar i ögonen. :cool:;)
Sant.. Men mysklubban då?
 
J Jerald Stuartson skrev:
Har du förvarat däcken liggande eller stående?
Liggande..
 
J
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Liggande..
Kan det inte vara så att däcken tryckt mot varandra om det staplats?
 
J Jerald Stuartson skrev:
Kan det inte vara så att däcken tryckt mot varandra om det staplats?
Nja, låter lite osannolikt... :thinking:
 
J
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nja, låter lite osannolikt... :thinking:
Däck skall väl med fördel förvaras stående?
 
L lob skrev:
Är Michelin energi saver ett skitdäck? Vad grundar du det på? Min andrabil(Megane) har haft dessa sedan hösten 2013 och inte förrän i år var det dags för byte(bilen har gått 13000 mil totalt.). Nu bytte jag till Goodyear och de kanske är bättre men betydligt bullrigare iaf.
Jag grundar det att jag hade de på en megane :p Om däcken var från 2013 så var de absolut för gamla om de gått hälften av dina 13000 mil.

Jag köpte en uppsättning fälgar från en 13 års modell men jag bytte däcken året efter, var inte alls nöjd med däcken. Har förträngt varför nu.:)
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Sant.. Men mysklubban då?
Har tyvärr aldrig hört uttrycket mysklubba :thinking:
 
C
R Rkarlsson skrev:
Jag grundar det att jag hade de på en megane :p Om däcken var från 2013 så var de absolut för gamla om de gått hälften av dina 13000 mil.
Är det skitdäck för att de satt på en Megane, menar du att de har kortare livslängd än andra däck, eller har du bara kort och gott förträngt varför det är skitdäck?

Är själv inne på andra uppsättningen och är mycket nöjd med mina, så man blir ju lite nyfiken när någon säger att det är skit. Läser man tester verkar de genomgående få höga betyg, och det är ju inte några billiga Kinadäck heller om man säger så.
 
C cpalm skrev:
Är det skitdäck för att de satt på en Megane, menar du att de har kortare livslängd än andra däck, eller har du bara kort och gott förträngt varför det är skitdäck?

Är själv inne på andra uppsättningen och är mycket nöjd med mina, så man blir ju lite nyfiken när någon säger att det är skit. Läser man tester verkar de genomgående få höga betyg, och det är ju inte några billiga Kinadäck heller om man säger så.
Men lite högljudda. Meganen är ju en högljudd bil i sig. På den andra uppsättningen hade jag betydligt tystare däck, men jag har glömt vad för däck det var faktiskt. Michelinen var rätt hårda.
Jag har haft dålig erfarenhet av michelin till mc med. 300 mil ungefär på hojen klarade ett däck från de =).

Men för ts däck så är de ju absolut inga problem att köra slut på däcken, det är skam att kasta däck som går en omgång till ändå.
 
R Rkarlsson skrev:
Jag grundar det att jag hade de på en megane :p Om däcken var från 2013 så var de absolut för gamla om de gått hälften av dina 13000 mil.

Jag köpte en uppsättning fälgar från en 13 års modell men jag bytte däcken året efter, var inte alls nöjd med däcken. Har förträngt varför nu.:)
R Rkarlsson skrev:
Jag grundar det att jag hade de på en megane :p Om däcken var från 2013 så var de absolut för gamla om de gått hälften av dina 13000 mil.

Jag köpte en uppsättning fälgar från en 13 års modell men jag bytte däcken året efter, var inte alls nöjd med däcken. Har förträngt varför nu.:)[/QUOTE
okej. Men på min Megane fungerade däcken hela vägen ut och var inte ens olagliga när jag bytte ut dem. Gissningsvis hade de gått mellan 7 och 8000 mil eftersom jag kör betydligt mindre på vinterhjulen. Olika falla ödets lotter.
 
Är detta något som uppstått nu? Kan det ha varit där tidigare säsonger fast du inte tänk på det?

Jag hade någon deformation på ett däck till min gamla Opel, men det var nära fälgen som inbuktning var. Efter att ha kört nån vecka krängde sig däcket av fälgen i hög hastighet, viket inte var någon trevlig upplevelse. Min bildoktor menade att det kunde kommit från denna defekt.

Det på dina däck skulle jag bedöma som okej att köra på, men kolla för säkerhets skull med någon som har kunskap. Någon som är skapligt neutral och inte vill kränga på dig något nytt.
 
Det är inget fel varken på däcken eller förvaringen, utan en skarv i stommen från tillverkningen. Har du inte märkt av det tidigare säsonger så kommer du inte att märka nåt nu heller.
 
  • Gilla
jarlh och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.