Hejsan!

Jag har en fundering ang. Badrumsgolv.

Vi sitter här och diskuterar om man ska ha spånskiva bara eller både spånskiva och våtrumsskiva på golvet? Isåfall hur tjocka måste de va?
Det vi ser nu i det gamla så har de lagt båda men är det inte gamla regeln?

Vi ska ha klinker 60*60 på golv och väggar.

Tack på förhand
 
Golvspån plus flytspackel är standard idag.
 
  • Gilla
Mitt.hus och 1 till
  • Laddar…
T
Som sagt, prima golvspånet, lägg dit armeringsnät och sedan flytspackel på det.

Alltså ingen annan skiva......
 
  • Gilla
Mitt.hus
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Golvspån plus flytspackel är standard idag.
Tack snälla för svaret, är det nå speciell tjocklek på den? Glömde nämna att vi kommer ha golvvärme också, blir det nå snillnad eller gäller samma?
 
T tank77 skrev:
Som sagt, prima golvspånet, lägg dit armeringsnät och sedan flytspackel på det.

Alltså ingen annan skiva......
Tack snälla för svaret, som jag skrev till de a
T tank77 skrev:
Som sagt, prima golvspånet, lägg dit armeringsnät och sedan flytspackel på det.

Alltså ingen annan skiva......
Tack snälla för svaret, absolut flytspackel måste man göra också men som jag skrev till Jonatan att jag glömde nämna att vi kommer ha golvvärme också blir det skillnad eller gäller sammasak?
 
T
M Mitt.hus skrev:
Tack snälla för svaret, som jag skrev till de a


Tack snälla för svaret, absolut flytspackel måste man göra också men som jag skrev till Jonatan att jag glömde nämna att vi kommer ha golvvärme också blir det skillnad eller gäller sammasak?
22mm golvspån, elslingan fästes uppe på armeringsnätet, antingen med buntband eller elklammer.
 
  • Gilla
Mitt.hus
  • Laddar…
Våtrumsskivan fyller ingen funktion. Sätt vanlig 22 mm golvspånskiva, prima, fäst armering och golvvärme och flytspackla över hela skiten.
 
  • Gilla
Mitt.hus
  • Laddar…
T tank77 skrev:
22mm golvspån, elslingan fästes uppe på armeringsnätet, antingen med buntband eller elklammer.
Då var det som jag tänkt jätte bra, tackar tackar
 
useless useless skrev:
Våtrumsskivan fyller ingen funktion. Sätt vanlig 22 mm golvspånskiva, prima, fäst armering och golvvärme och flytspackla över hela skiten.
Tack så mycket för svar
 
M Mitt.hus skrev:
Tack snälla för svaret, är det nå speciell tjocklek på den? Glömde nämna att vi kommer ha golvvärme också, blir det nå snillnad eller gäller samma?
Man brukar lägga på mellan 10-16mm flytspackel beroende på vilken typ av massa som används och ev armering
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.