Hej på er,

Vi har planerat att göra om vår lilla gästtoalett till en tvättstuga.
Vi har begränsat med utrymme och vet inte riktigt exakt hur vi ska planera den för att utnyttja ytan på bästa sätt.

Har ni några idéer?
3D-skiss av en liten gästtoalett omvandlad till tvättstuga med avloppsrör och element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


3D-skiss av en liten gästtoalett som ska omvandlas till tvättstuga, med avloppsrör och element synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ritning av en liten gästtoalett planerad för omvandling till tvättstuga med avlopp och element. Ritning av en mindre toalett planeras att omvandlas till tvättstuga, med måttangivelser.

Röret som sticker upp är tvättmaskinsavloppet.
Den lilla boxen i hörnet är ett litet element
Liten gästtoalett med vit kakel, toalett, handfat, rördel för avlopp och ett litet element i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bredden kan jag utläsa till 140 cm, men hur är det med djupet?
 
J Jarlsgård skrev:
Bredden kan jag utläsa till 140 cm, men hur är det med djupet?
Ja men visst, det saknades ju på ritningen!
Djupet är så fantastiskt som 100 cm
 
Har ni tvättstuga någon annanstans i huset idag?

För helt ärligt så är en tvttpelare det enda ni lär få plats med och ni lär bli tokiga på de små utrymmena :surprised:
 
J Jarlsgård skrev:
Har ni tvättstuga någon annanstans i huset idag?

För helt ärligt så är en tvttpelare det enda ni lär få plats med och ni lär bli tokiga på de små utrymmena :surprised:
Det finns en allmän tvättstuga i källaren (lägenhetshus)!
Det blir nog definitivt staplade maskiner. Enda sättet att få maskinerna bredvid varandra är att öppna upp hela väggen där dörren sitter... och jag blir trött bara av tanken

Däremot är det lite svårplanderat trots stapling och vi är tomma på idéer.
Jag ska kopiera in de idéer jag skissat på under kvällen
 
Och det finns ingen möjlighet att sno någon kvm från närliggande rum? Förstår att det kanske inte är optimalt, men det hade nog varit lite av en gamechanger med typ 1 kvm till :)
 
En granne har tvättstuga i en ungefär lika liten, pga att det har varit gruppboende. De är inte nöjda. Men om det ska göras är det tvättpelare där toaletten står som gäller, och så behöver ni byta dörren mot en utåtgående.
Själv drömmer jag om en riktig tvättstuga, det är ju det bästa med lägenhet.
 
Det är så pass litet att det blir svårt att få till maskiner som ens går att öppna om man ska ha ett tvättställ eller torkställning där inne och enda möjliga placeringen av tvättpelare är där elementet står idag, så det hade behövts tas bort dessutom.
 
L lillanutten skrev:
Det är så pass litet att det blir svårt att få till maskiner som ens går att öppna om man ska ha ett tvättställ eller torkställning där inne och enda möjliga placeringen av tvättpelare är där elementet står idag, så det hade behövts tas bort dessutom.
Tvättställ elelr torkställning får givetvis inte plats, däremot en liten hylla bredvid för tvättmedel, och ett par tvättkorgar som man får lyfta ut i hallen när man ska tvätta. Även torkställningen bör ihopfälld kunna rymmas där när man inte tvättar, sedan ställer man upp torkställningen i hallen eller badrummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.