Hej
Jag funderar på att skaffa en Unifi G4 Doorbell, men har tidigare avvaktat pga att det verkar krångligt att få till rätt strömförsörjning samt koppla ihop med en chime (alltså den som avger ljudsignal).
Vi hade en elektriker här idag pga annan anledning så passade på att fråga lite vad som gick att göra, då vi har kablar kvar från gammal ringklocka som blev riven vid en tidigare renovering (satt nog en gammal transformator på väggen som är borta). Elektrikern verkade dock inte så intresserad och tyckte jag skulle riva bort resten också då "alla ändå kör trådlösa ringklockor" - vilket då är vad jag är trött på att ha. Plus att jag redan har Unifi med UDM Pro, så lockande att koppla in deras ringklocka.

Men när jag nu tittar på Unifis sida står det:
Comes with EU-rated 230V / 16VAC doorbell transformer
Output rating (1, 4) 16VAC, 15VA
Så låter som att man nu får med vad som behövs för att få rätt strömförsörjning i alla fall.
Är det sedan så "lätt" att bara hitta en chime med rätt specar? Verkar iofs inte vara det enklaste att hitta någon för 16 VAC. Men t.ex. denna?
https://www.elko.se/rs-plus/ringklocka-rs-rv-article4742-756.html
 
F
Jag hade samma fundering när jag skulle koppla in min G4 doorbell.
Så jag åkte förbi den lokala elaffären och kollade om de hade någon ringklocka hemma.
Och de hade hemma en som såg ut såhär:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Dörrklocka+Big+Ben
Och den fungerar fint med den medföljande trafon.
Ska se om jag hittar förpackningen till den.
 
  • Vit dörrklocka med rektangulära utsmyckningar kompatibel med G4 doorbell.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
F fac skrev:
Jag hade samma fundering när jag skulle koppla in min G4 doorbell.
Så jag åkte förbi den lokala elaffären och kollade om de hade någon ringklocka hemma.
Och de hade hemma en som såg ut såhär:
[länk]
Och den fungerar fint med den medföljande trafon.
Ska se om jag hittar förpackningen till den.
Vad bra, tack. Ja Honeywell har några som ska fungera, men det står lite olika specar på olika sidor. Ibland bara 8V, ibland 8-12 och ibland 8-16. Vet inte ifall det bara är sidorna som specar dåligt, eller om det finns olika varianter så man måste se till att hitta en som klarar 8-16?
F fac skrev:
Annars kolla in [länk]
Man måste logga in (där tror man inte får dela info om vad som kommer)
Men de verkar komma snart med en annan lösning ;)
Intressant, undrar bara hur lång tid det tar innan den går att beställa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.