Hej
Har ett gram ks400 som termostat eller givara slutat fungera så det går i någon form av safety mode. Lampraden blinkar hela tiden. Så jag tänkte styra den med en stc-1000 och undrar om någon vet vart jag byglar det för konstantdrift ?. Som jag förstått har det någon form av elektronisk styrning
 
Redigerat:
A
J jockas skrev:
Hej
Har ett gram ks400 som termostat eller givara slutat fungera så det går i någon form av safety mode. Lampraden blinkar hela tiden. Så jag tänkte styra den med en stc-1000 och undrar om någon vet vart jag byglar det för konstantdrift ?. Som jag förstått har det någon form av elektronisk styrning
koppla in dig på kompressorn direkt
 
J jockas skrev:
Hej
Har ett gram ks400 som termostat eller givara slutat fungera så det går i någon form av safety mode. Lampraden blinkar hela tiden. Så jag tänkte styra den med en stc-1000 och undrar om någon vet vart jag byglar det för konstantdrift ?. Som jag förstått har det någon form av elektronisk styrning
J jockas skrev:
Hej
Har ett gram ks400 som termostat eller givara slutat fungera så det går i någon form av safety mode. Lampraden blinkar hela tiden. Så jag tänkte styra den med en stc-1000 och undrar om någon vet vart jag byglar det för konstantdrift ?. Som jag förstått har det någon form av elektronisk styrning
electroluxaren skrev:
koppla in dig på kompressorn direkt
hej och tack för svar.kanske fel att kalla den ölkyl utan den skall väl heta jässkåp, med stc-1000 så har jag ett uttag för kyla som jag kopplar in stickproppen från kylen i och sen har jag även ett uttag fär värme t.ex en frostvakt om jag vill ha varmare i kylen. det jag vill göra är att koppla bort termostat så jag kan köra ner mot 0gr och över 20gr varmt
 
A
J jockas skrev:
hej och tack för svar.kanske fel att kalla den ölkyl utan den skall väl heta jässkåp, med stc-1000 så har jag ett uttag för kyla som jag kopplar in stickproppen från kylen i och sen har jag även ett uttag fär värme t.ex en frostvakt om jag vill ha varmare i kylen. det jag vill göra är att koppla bort termostat så jag kan köra ner mot 0gr och över 20gr varmt
Koppla ihop brun och svart på kompressorn
 
Jag har stc 1000
Har kvar termostaten men ställt ner kylen på max.
Vid kontrollerad jäsning så använder jag bara värme, men mitt skåp står rätt svalt så det är sällan över 15 grader inne där det står
 
electroluxaren skrev:
Koppla ihop brun och svart på kompressorn
electroluxaren
skall jag göra en bygel mellan brun och svart på relät eller vad det är på kompressorn och låta blå vara kvar ?.
det går brun svart blå ut från komp Kompressorns kabelanslutningar med en brun, svart och blå kabel samt reläkomponent i en elektrisk apparatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
J jockas skrev:
electroluxaren
skall jag göra en bygel mellan brun och svart på relät eller vad det är på kompressorn och låta blå vara kvar ?.
det går brun svart blå ut från komp[bild]
japp och så tar du bort sladdarna som går ut upp till kretskortet
 
electroluxaren skrev:
japp och så tar du bort sladdarna som går ut upp till kretskortet
den blåa som går upp då, vad göra med den ?
 
A
J jockas skrev:
den blåa som går upp då, vad göra med den ?
spar bara sladden med stickproppen, det andra har du ingen användning för
 
electroluxaren skrev:
spar bara sladden med stickproppen, det andra har du ingen användning för
Ok
Tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.