A Alexn72 skrev:
Kanske tänker lite tokigt här....
Ja, det gör du nog. Vad har skottning med fejkade uthyrningsannonser att göra?
 
  • Älska
Veronica.
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, det gör du nog. Vad har skottning med fejkade uthyrningsannonser att göra?
Råkade bläddra för långt mer när inlägget gjordes :thinking:
 
A Alexn72 skrev:
Råkade bläddra för långt mer när inlägget gjordes :thinking:
Det där "eländet" går att stänga av:

Skärmdump av webbplatsinställningar för att stänga av oändlig scroll och visa senaste inlägg i diskussionstrådar.
 
  • Gilla
Alexn72
  • Laddar…
En liten uppdatering: Jag anmälde den uppenbart falska användaren som försöker hyra ut mitt hus. Facebook tog emot och granskade anmälan och kom fram till att det inte är något problem. Så denna användare är nu fortfarande aktiv. Facebook skrev också att om det är något problem med vad användaren gör på Facebook så kan jag anmäla den aktiviteten.
Så då tog jag och än en gång anmälde annonsen med motivationen att den är bluff och bedrägeri. Men annonsen ligger kvar ändå.
Jag tittade runt lite på hyresannonserna på Marketplace och det är en ganska stor andel som är uppenbart falska. Otroligt låg nivå på deras tjänst...
 
  • Arg
  • Wow
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
MrJay
Vad förväntar man sig av Facebook? Jag är föga förvånad. Skriv direkt till användaren i fråga och säg att polisärende är upprättat, förhoppningsvis tar han sig en funderare och tar bort sitt konto. Räkna inte med att Facebook kommer göra ett dyft utan påtryckningar från polis, åklagare eller jurist.
 
  • Gilla
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
H hammare_och_spik skrev:
En liten uppdatering: Jag anmälde den uppenbart falska användaren som försöker hyra ut mitt hus. Facebook tog emot och granskade anmälan och kom fram till att det inte är något problem. Så denna användare är nu fortfarande aktiv. Facebook skrev också att om det är något problem med vad användaren gör på Facebook så kan jag anmäla den aktiviteten.
Så då tog jag och än en gång anmälde annonsen med motivationen att den är bluff och bedrägeri. Men annonsen ligger kvar ändå.
Jag tittade runt lite på hyresannonserna på Marketplace och det är en ganska stor andel som är uppenbart falska. Otroligt låg nivå på deras tjänst...
Det finns stor risk att det är ett auto-svar, eller svar från någon som bara har skummat igenom din anmälan utan att ta in vad som verkligen står (de hanterar mängder per minut ...). Kanske kan du få hjälp från någon bekant att försöka luska var personen som annonserar befinner sig, om det är direkta bedrägeriförsök eller "bara" ämnat att ställa till besvär för dig o.s.v.
 
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.