Har god erfarenhet av Husqvarna, pappa har två och vi har en på jobbet som jag får ta hand om ibland.

Snart dags för flytt till hus, vill ha robotgräsklippare, fick veta att jag eventuellt kan få bra pris på Stihl (oklart ännu hur bra).

Hur står dessa sig mot Husqvarna?

/Jocce
 
hahalj
Har nyligen tagit mig igenom processen att välja mellan en Husqvarna 430X och en Stihl RMI 632 C som har ungefär samma prestanda och kapacitet. Landade i att jag inte behövde alla de high-tech funktioner extra som HQ har. Man kan säkert värdera det på olika sätt utifrån sina egna behov. Dessutom är jag inte överförtjust i de små knivbladen som kan gå sönder och hamna i gräset, det slipper man med Stihl. Sparade också 13.000 på att välja Stihl, det avgjorde helt.
En nackdel med Stihl-maskinen är att den inte har en guide-kabel för hemkörning, den åker istället utmed eller i en korridor utmed begränsningsslingan. Men det var inte tillräckligt för att ändra på beslutet.
Hur det fungerar i praktiken återstår att se, väntar på leverans... restnoterat som allt annat idag.
 
En granne köpte för något/några år sedan en Stihl. Mer eller mindre katastrof, ofta driftstopp på gräsmattan kombinerat med kraftigt missljud under klippning. Efter flertal rep.försök byttes maskinen, som nu tycks fungera.
 
  • Gilla
largab
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.