Lägenheter där man ha 6A säkringar brukar det även vara draget 1mm2 (kristidskabel) i installationen.
Men behöver du mera ström så är det enda rätta att dra fram nya grupper.
 
R roli skrev:
Låter som om du har en gammal lägenhet om det sitter 6A säkringar i elskåpet. Hur stor säkring har du då på ditt el abonnemang?
står faktiskt inte. min polare prata om det står men har 3 fas till spisen. att det är byggt 1965 så ja men kablarna ser fin ut det va bara eluttaget som va inte helt 100 presis.
 
Är det byggt 1965 så finns det knappast någon orsak att använda 6 A. Ett alternativ skulle kunna vara att dra fram en 3 fas grupp, Men det ska du inte hålla på med själv utan det gör lämpligen en yrkesman.
 
E elmont skrev:
Är det byggt 1965 så finns det knappast någon orsak att använda 6 A. Ett alternativ skulle kunna vara att dra fram en 3 fas grupp, Men det ska du inte hålla på med själv utan det gör lämpligen en yrkesman.
Det e klart..jag vill inte pilla hade vart bättre ha ny elcentral å allt..så känner jag med det inget jag ger mig på det inget ja kan eller vill. men som det rummet som jag ska dator i ska går på samma säkring som badrummen två st plus ett sovrum och klädkammare. känns lätt kan bli problem om någon sätter gång grejer i 3 sovrummet plus någon kör något mer i badrummet. vill safa... därför hade varit lämpligt fördela rumen mer på separata säkringar om det ändå går jag kan inte just den biten. men fattar man måste dra en del nytt. sen är jag INTE intresserad av ha jord.då det ganska onödigt om titta på allt man kopplar så som säljs är sällan behov av jord. då det är jordad i själv i dag då industri valt had det så.
 
T ThiasGbg skrev:
står faktiskt inte. min polare prata om det står men har 3 fas till spisen. att det är byggt 1965 så ja men kablarna ser fin ut det va bara eluttaget som va inte helt 100 presis.
Det borde väl stå på din elräkning vad du har för el abonnemang eller är det så att elen kanske ingår i hyran?
 
R roli skrev:
Det borde väl stå på din elräkning vad du har för el abonnemang eller är det så att elen kanske ingår i hyran?
nä titta på elbolaget som har nättleverantör
 
Med elräkning menade jag naturligtvis den som du får från din nätleverantör om du nu har ett eget abonnemang...
 
R roli skrev:
Med elräkning menade jag naturligtvis den som du får från din nätleverantör om du nu har ett eget abonnemang...
ska titta
 
T ThiasGbg skrev:
ska titta
står faktiskt inget där. står bara hur mycket jag använder
 
T ThiasGbg skrev:
står faktiskt inget där. står bara hur mycket jag använder
va borde det stå? kanske måste fråga nät leverantören?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.