Har idag en dewalt planlaser som krånglar, den hänger sig i fall läge, less på den så funderar på att köpa en ny, men funkar det med en ex bosch rotationslaser till en dewalt mottagare? Eller lär man köpa allt nytt ?
 
tommib
Så länge lasern inte skickar någon information till mottagaren så borde det fungera (givet samma våglängd). Borde framgå av manualen.
 
M
På Bosch GLL 3-80CG måste jag aktivera mottagarläge på lasern för att mottagaren skall reagera på laserstrålen så något håller den på med, troligen någon form av pulsning man inte ser med blotta ögat.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Enligt Bosch så är det
M mnils skrev:
På Bosch GLL 3-80CG måste jag aktivera mottagarläge på lasern för att mottagaren skall reagera på laserstrålen så något håller den på med, troligen någon form av pulsning man inte ser med blotta ögat.
Ja Bosch säger iallafall att det bara är LR7 som läser GLL3-80. Om det är sant att det är den enda vet jag inte :)
 
tommib tommib skrev:
Så länge lasern inte skickar någon information till mottagaren så borde det fungera (givet samma våglängd). Borde framgå av manualen.
Signalen är pulsad/modulerad. Det är inget avancerat, men olika tillverkare kör säkert med lite olika frekvens bara för att djävlas.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Sammanfattningsvis helt fel från min sida då.

Man lär så länge man lever.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
richardtenggren
Jag testade min LR7 till min gamla PLL360 utan någon framgång.
 
lika barn leka bäst kan jag tänka mig gäller där annars skulle man gå och köpa hilltis mottagre som vissar gradering i mm till en dewalt/bosch/milwakuee/makita/topcon m.m
 
Ok tack för svar, rätt less eftersom ja använt lasern typ 4 ggr, köpte den på utförsäljning på Krauta för ett bra tag sen, så garantin lär gått ut. Åker väl på att köpa ett nytt kit. Några tips? Inbillar mig att Bosch är bra på lasrar, behöver enbart planlaser
 
buspojken buspojken skrev:
Ok tack för svar, rätt less eftersom ja använt lasern typ 4 ggr, köpte den på utförsäljning på Krauta för ett bra tag sen, så garantin lär gått ut. Åker väl på att köpa ett nytt kit. Några tips? Inbillar mig att Bosch är bra på lasrar, behöver enbart planlaser
Bosch GRL 400 blev köpt ny till förra jobbet inget extra lulllull funktioner och den fungerade bra :D
 
  • Gilla
buspojken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.