Hej!

Min Siga autoclip 520 servades förra våren men nya kol mm.
Nu när säsongen äntligen är i gång ville ”Stig” inte starta alls. Batteritest visade under 20 volt så det blev att köpa nytt batteri (rätt dyrt kan jag tala om).
Nu när jag startar Stig kör den ett par streckor, letar upp linan för att följa till laddstationen, men väl inne i laddstationen backar den ut direkt igen för att leta upp linan igen.
Har laddat den ett helt dygn men samma sak...
Lampan på sändaren blinkar gult sju gånger och sedan litet uppehåll för att blinka sju gånger igen.

Är det någon därute som kan tänkas förstå vad som kan vara fel?

/Gudjon
 
Gudjon Gudjon skrev:
Hej!

Min Siga autoclip 520 servades förra våren men nya kol mm.
Nu när säsongen äntligen är i gång ville ”Stig” inte starta alls. Batteritest visade under 20 volt så det blev att köpa nytt batteri (rätt dyrt kan jag tala om).
Nu när jag startar Stig kör den ett par streckor, letar upp linan för att följa till laddstationen, men väl inne i laddstationen backar den ut direkt igen för att leta upp linan igen.
Har laddat den ett helt dygn men samma sak...
Lampan på sändaren blinkar gult sju gånger och sedan litet uppehåll för att blinka sju gånger igen.

Är det någon därute som kan tänkas förstå vad som kan vara fel?

/Gudjon

Hej,

Fick du någon lösning på detta problem. Har samma på min maskin nu.

//Kadaver
 
hej.
Vi hade samma problem för ett par veckor sen. När jag skruvade bort plasthuven visade det sig att armen som laddningsmuttern sitter fastskruvad på var av. I nån gammal tråd här verkar det som att den går att byta ut själv men för min del är det hittills helt omöjligt att få loss den
/Marcus
 
Du måste ta bort plåten som sitter på maskinens undersida för att kunna skruva bort den mekaniska brytaren för stötsensorn. Du kommer inte åt den från ovansidan.

Mackanson Mackanson skrev:
hej.
Vi hade samma problem för ett par veckor sen. När jag skruvade bort plasthuven visade det sig att armen som laddningsmuttern sitter fastskruvad på var av. I nån gammal tråd här verkar det som att den går att byta ut själv men för min del är det hittills helt omöjligt att få loss den
/Marcus
 
Hej,

Min signalenhet till klipparen (Stiga Autoclip 520 2012) verkar ha gett upp... det råkar inte vara någon som har en liggandes? Alternativt om det är något som går att laga!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.