Hej

Jag och sambon har en autoclip 520 som vi haft i 4 år tror jag, nu till problemet.
Det började med att den gick ur sitt garage och dog mitt på gräsmattan efter några minuters arbete, och nu så verkar den inte ta laddning alls. Displayen startar och den gör sin laddningskontroll i garaget men när den tappar kontaken med laddpolerna i garaget så tvärdör den direkt. Vad kan det vara för problem och hur i hela hvete tar man isär den?

Mvh Dagge
 
Åsa Lund
Dags för nytt batteri skulle jag tro
 
Åsa Lund
Vår Automower beter sig ungefär sådär när batteriet är slut
 
ah okej , o då kommer frågan hur får man bort huven så man kan byta batteriet? har du någon koll? :)
 
Åsa Lund
Tyvärr inte, men sånt brukar finnas på Youtube
 
har försökt att googla hur man tar isär klipparen men hittar inget, är det någon här inne som vet?
 
Batteriet är som tidigare sagt högst troligt kass.

Skruva de båda laddmuttrarna, lyft kåpan i bakkant och för framåt. Sedan ser du det genomskinliga locket och det mesta säger sig självt.
 
boltis boltis skrev:
Batteriet är som tidigare sagt högst troligt kass.

Skruva de båda laddmuttrarna, lyft kåpan i bakkant och för framåt. Sedan ser du det genomskinliga locket och det mesta säger sig självt.
tackar, ska kolla över den nu i vinter
 
Hej!

Om någon undrar så skulle svaret på denna frågan kunna vara den 20A säkring som sitter på kretskortet inne i klipparen. Min gick nyligen och betedde sig precis så som TS beskrivit!

På ett annat ämne så verkar signalenheten till min klippare (Stiga Autoclip 520 2012) ha gett upp... det råkar inte vara någon som har en liggandes? Alternativt om det är något som går att laga!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.