Jag ska måla om ett par rum som nu är tapetserade med glasfiberväv. Hade jag varit halvproffs eller mer på att bredspackla så har jag läst att det är bättre men nu är jag inte det. Är det svårt att sätta upp renoveringdstapet, och är det en fördel att köpa en i 100-bredd istället för 60 bredd? Behöver jag spackla skarvarna för att få det snyggt?
/Pilla
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
En enklare helt ok variant är att brespackla tunt på glasfibern. Dra sedan av ytan med en spackel utan att slipa.
 
  • Gilla
Pilla58
  • Laddar…
Pilla58 Pilla58 skrev:
Jag ska måla om ett par rum som nu är tapetserade med glasfiberväv. Hade jag varit halvproffs eller mer på att bredspackla så har jag läst att det är bättre men nu är jag inte det. Är det svårt att sätta upp renoveringdstapet, och är det en fördel att köpa en i 100-bredd istället för 60 bredd? Behöver jag spackla skarvarna för att få det snyggt?
/Pilla
Jag renoverade vardagsrummet i vintras, tyvärr valde jag renoveringstapet. Nu gör det dock inte så mycket då jag målade hela rummet med kalkfärg men glasfiberväven bryter genom på sina ställen. Hade jag vetat detta hade jag bredspacklat istället, jag köpte Duro easycover. Överlag är det bra men hade nog kört ett lätt lager spackel bara för att jämna till det om jag hade gjort om det idag. Jag hade glasfiberväv med fiskbensmönster.
 
  • Gilla
Pilla58
  • Laddar…
B
Alt 3 är ju renoveringsgips, om man är dålig på att spackla (som jag).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.