Cheesen Cheesen skrev:
Ja det brukar vara så sådana produkter fungerar. Den ska appliceras där vattnet tränger in.
Det är ett tätskiktsmembran likt det man kan rolla på i våtrum. Kollade på burken och det innehåller silane, som bildar en hydrofob silikonhinna. Har man problem med inträngande fukt i en källare så gör man nog bäst i att åtgärda dräneringen istället!
 
Har torsdagens "bygg strålkastare" varit med innan? I så fall vad ger ni den för betyg?
 
N nissenhj skrev:
Har torsdagens "bygg strålkastare" varit med innan? I så fall vad ger ni den för betyg?
Ledstrålkastaren med powerbank har jag. Mycket trevlig med många möjligheter att hänga upp den etc. Rekommenderas.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Imorgon är det årets plasmaskärar-dag... Undra om någon kommer tälta utanför sin lokala Lidl?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Det räcker nog inte att tälta utanför vissa butiker. Jag lyckades fixa en förra året. Kom en 30 minuter innan dörrarna öppnades. Hade då 10 i kö före. Sen var det rusning inne på Lidl som jag inte deltog i så jag fick en av de sista. Det fanns 30 brännare totalt. Vissa pensionärspar nöp 8 var med två kundvagnar. Munstyckssatsen som säljs imorgon passar inte till den nya B3 varianten
 
P poba53 skrev:
Det räcker nog inte att tälta utanför vissa butiker. Jag lyckades fixa en förra året. Kom en 30 minuter innan dörrarna öppnades. Hade då 10 i kö före. Sen var det rusning inne på Lidl som jag inte deltog i så jag fick en av de sista. Det fanns 30 brännare totalt. Vissa pensionärspar nöp 8 var med två kundvagnar. Munstyckssatsen som säljs imorgon passar inte till den nya B3 varianten
Värre en nödpass-kön på Arlanda... Jag köpte förra året också men inte fått nån praktisk användning mer än att lekt med den. Blir ett par powerbank strålkastare imorgon dock.
 
Nästan så man skulle hänga på låset och dokumentera fighten :crysmile:
 
  • Haha
Peter_Bromma
  • Laddar…
Det var lika många som förra gången men bara en kundvagnsplockare av plasmaskärare. Och det var rätt typ set av skärelektroder också. Inte det kitet som är i reklamen. Så mycket lugnare i år.
 
7st plasmaskärare kvar i Norrtälje just nu ;)
 
  • Flertalet förpackade plasmaskärare på ett butiksgolv i Norrtälje.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Säffle, 07.50. De hade bullat upp med två pallar så alla fick.
Personer köar utanför en butik i Säffle tidigt på morgonen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Cheesen
En maskin som jag kan tänka mig... Men jag måste bygga om strömmen i garaget först. Har för klent för att driva en plasma.... För övrigt så har jag sett på FB många som köpt plasman och insett sedan hur mycket ström den kan förbruka... Följde en säkringstråd ett tag som var hysteriskt kul där två stycken köpt plasman och kommit på att 10A trög är en fjes när man ska köra plasma... 16A kan vara för klent som huvudsäkring om man ska ha någon annan förbrukare på samma fas, exempelvis kompressorn.
 
Blev lite fundersam. Är det alltså olika slitdelar till den "gamla" och den nya? och dom som säljs nu passar alltså till den nya, men inte den gamla?
 
Var inne i Kristianstads butiken på långebro vid halv nio tiden och där var gott om plasmaskärare. Hörde att de fått in över 70 st i bara denna butik. Några som handla en men ingen panik och det hade inte varit kö för dem när de öppna. Dock var tillbehörssatsen slut förutom en som låg kvar. Cirkelskäraren var helt slut.
 
Ledstrålkastaren de har köpte jag. Magneter måste vara väldigt dyrt då dessa som sitter på denna lampa knappt håller lampan på en vertikal yta.
Styrkan på lyset är inte i heller något imponerande
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.