T
Hej,
tänkte bygga bevattning i mitt växthus och kollat på Hunter Bevattningstimer enkel BT på Rinkaby.
Är det någon som testat dessa, är det liknande kvalitet som Gardena?
'575:- verkar överkomligt.
Någon?
 
MaxHugo
Hej!

Beror lite vad du menar med bygga bevattning. Är tanken att du bara lägga droppslang i växthuset och koppla den till ett vattenutkast, så funkar Hunter fint.

Ska du sen vattna olika växter med olika mängd vatten, kan de blir problem.
 
T
Hej,
Jag har odlingskrukor med tomat/gurka/paprika/typ som jag tänkte droppbevattna i växthuset.
Sedan kan jag säker fixa speciella växter med manuell hantering.

Jag tänkte att olika dropp-nipplar ger olika så det kanske skulle funka eller är det en dålig käsning?

Alterniatvit köper jag en Gardena Irrigation Computer - gör den samma?
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B00K4WO7DK/ref=ox_sc_act_image_2?smid=ANU9KP01APNAG&th=1

Tänkte såhär:
Gardena Irrigation computer --> GARDENA Micro-Drip System Pressure Equalizer 200 --> Gardena Micro-Drip-System Fertiliser Blender --> 17mm Hunter matarslangslang --> X antal Hubter Droppknapp --> 6mm droppslang till krukan.
2 droppknappar till varje kruka..
Kan detta vara e vettig lösning?
 
T turbo100 skrev:
Hej,
tänkte bygga bevattning i mitt växthus och kollat på Hunter Bevattningstimer enkel BT på Rinkaby.
Är det någon som testat dessa, är det liknande kvalitet som Gardena?
'575:- verkar överkomligt.
Någon?

T turbo100 skrev:
Hej,
tänkte bygga bevattning i mitt växthus och kollat på Hunter Bevattningstimer enkel BT på Rinkaby.
Är det någon som testat dessa, är det liknande kvalitet som Gardena?
'575:- verkar överkomligt.
Någon?

Hej, vi har varit supernöjda med Hunter. Vi har t.o.m. bytt upp oss då vi lagt till fler slingor. Vår tidigare enhet ligger nu på blocket
 
T
Tack,
Då slår jag nog till på ett hunter BT på rinkabyrör :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.