Läser man omdömen av kök är epoq tveklöst det som får mest skit. Framförallt då i form av försenade leveranser, saknade kollin i leveranser. Men sen vet man ju att nöjda kunder inte bemödar sig att skriva en positiv kommentar, men missnöjda inte är sena på att klaga. Har du ett epoqkök? Är du nöjd? Leveransmässigt men framförallt kvaliten på köket osv… hit me up med all info
 
Jag har satt upp kök från epoq, sentens och har kollat in en del ikeakök. Jag tycker inte epoq är skit, vissa smärre defekter map lacken tyckte jag det fanns men överlag ok. Standardmått är ett plus för mig jämfört med ikea. Sentens tyckte jag upplevdes bäst.
 
J J0ck3 skrev:
Läser man omdömen av kök är epoq tveklöst det som får mest skit. Framförallt då i form av försenade leveranser, saknade kollin i leveranser. Men sen vet man ju att nöjda kunder inte bemödar sig att skriva en positiv kommentar, men missnöjda inte är sena på att klaga. Har du ett epoqkök? Är du nöjd? Leveransmässigt men framförallt kvaliten på köket osv… hit me up med all info
Vi monterade Epoq för ca. ett år sen.
Som du själv skriver så är deras kundservice helt värdelös med försenade leveranser och saknade kollin.
Köket i sig tycker jag var helt okej, stommarna är snuskigt lätta att montera och är formstabila.
Lådorna känns rejäla och tål mycket belastning.

Kan hålla med @nochl att lacken är sådär, framförallt på täcksidorna längs med kanterna.
Lacken på själva täcksidan är inga problem, men just kanterna på täcksidorna var mer skrovlig än slät.
Annars tycker jag lacken är okej, vi har inte märkt av någon fuktgenomträngning eller onormalt slitage vad det gäller luckor och lådfronter.
 
Har nu haft epoq-kök i ett år och skulle aldrig göra om det. Lacken är så tunn att luckorna börjar se ut som schweizerostar.
 
  • Gilla
Qit
  • Laddar…
Och vi har haft Epoq i mer än 6 år utan att uppleva skador eller annat.
Vi fick någon felleverans men detta fixade de snabbt och man behövde inte skicka tillbaka den del som var fel.
 
C Carl Johansson skrev:
Har nu haft epoq-kök i ett år och skulle aldrig göra om det. Lacken är så tunn att luckorna börjar se ut som schweizerostar.
Då är det väl bara att reklamera, eller?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Bara 1 månder med köket så vet inte kvaliten men så gär långt är vi nöjda. Vi fastnade dels för lådorna som har höga sidor på höga lådor (inte som IKEA mfl där det bara sitter en extra rör). Samt de har fronter i många fräger som dessutom gå blanda olika modeler. Vi tog tex väggskåp och bänkskåp i olika serie. Sen hade de kampanj på 50% vid black friday så blev väldigt bra pris.

Deras design service och leverans fungerade problemfritt, deras design verktyg är något svårt att komma in i men fungera bra. Man får vara med så de inte blir för mycket saker man inte behöver, för programet är lite dumt och kan tänka mig om man har en designer som inte är så erfaren kan man få massa mer delar man ej behöver. Vi kom på vi behövde lite extra saker och vi tog sönder en front, men kundservicen hjälpte oss och vi fick dem utan problem och kostnad trots vi klantat oss..

NU vi använt det i 1 månad, är nöjda en så länge.

Inredning i lådor har de dåligt med och är ganska dyr vi köpte på annat håll. Vet inte om vi monterat fel men en del lådor är det något misljud vid stängning som något går i, kanske något som ska justeras?.
Deras LED/ljus system kan man skippa känns inte helt modernt fungerar men blir mycket sladdar
 
Överlag är köksinredningen bra. Den står sig väl i förhållande till IKEA:s. Leveransen fungerade med lite friktion. Som alla andra tycker så är det näst intill omöjligt att montera av en låda. jag har aldrig lyckats utan att kröka någon plåtbit i mekanismen.
 
Vi körde på med Epocc utöver i tvättstuga, kök även som garderob i barnens rum samt garderober.

Der gäller vara nograna med ådorna, lite skev så får man missljud och annat vid stängning.

Men annars gillar deras stomar, de finns i bra mått så man enkelt kan platsbygga. De har även en varient som heter "core" som är mer mat yta och av lägre kvalite som passar bra för garderob och annat.

Men i köket tror jag man bör vara nogran med att läga på bättringsfärg eller likande om man får en skada. De där skivorna verka expandera som en svamp om de får vatten in.
 
J J0ck3 skrev:
Läser man omdömen av kök är epoq tveklöst det som får mest skit. Framförallt då i form av försenade leveranser, saknade kollin i leveranser. Men sen vet man ju att nöjda kunder inte bemödar sig att skriva en positiv kommentar, men missnöjda inte är sena på att klaga. Har du ett epoqkök? Är du nöjd? Leveransmässigt men framförallt kvaliten på köket osv… hit me up med all info
Haft vårat Epoq i 5 år
Kvaliteten är det inget fel på alls
Känner jag på ett Ikeakök så känns det mycket rangligare och billigare än Epoq

Däremot tror jag att Stevie Wonder jobbar extra med att paketera leveranser åt Epoq
Vi fick fel bredd på skåp, det kom skåp som vi inte skulle ha, det kom skåpdörrar med olika färger, krönlister var fel modell…. sen kom rätt modell men då var det fel färg …..
Dessutom kom inte allt på en gång, så det var ett jäkla skickande och hämtande av paket…

men som sagt, bra kvalitet
 
Hört dåligt om epoq och dyrare än Ikea.

Med Ikea kan du lämna tillbaka varor som du inte behöver. Oftast följer det med lite onödigt mycket belysning eller tillbehör .

om en lucka skadad vid användning lätt att byta ut.

lätt att byta ut luckorna mot andra i framtiden också.

rekommenderar Ikeas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.