Ok kollar imorgon
Tack från Gita
 
Hej
Midsommar äger hela värdekedjan från produktion till montering vilket gör deras klimatpaneler får ett väldigt lågt klimatavtryck. Till skillnad från många andra solpaneler tillverkas de i Järfälla utanför Stockholm. Dessutom har de olika modeller och är snygga. https://midsummer.se
//jocke
 
B Bikungen16 skrev:
Hej
Midsommar äger hela värdekedjan från produktion till montering vilket gör deras klimatpaneler får ett väldigt lågt klimatavtryck. Till skillnad från många andra solpaneler tillverkas de i Järfälla utanför Stockholm. Dessutom har de olika modeller och är snygga. [länk]
//jocke
Nja. De tillverkar inte plåten som de stansar ut bärarna från och inte heller något av plast eller kablar de monterar ihop. Enda delen de har 100% koll på är behandling av plåtar och slutmontering.
 
R Robert-san01 skrev:
Nja. De tillverkar inte plåten som de stansar ut bärarna från och inte heller något av plast eller kablar de monterar ihop. Enda delen de har 100% koll på är behandling av plåtar och slutmontering.
R Robert-san01 skrev:
Nja. De tillverkar inte plåten som de stansar ut bärarna från och inte heller något av plast eller kablar de monterar ihop. Enda delen de har 100% koll på är behandling av plåtar och slutmontering.
R Robert-san01 skrev:
Nja. De tillverkar inte plåten som de stansar ut bärarna från och inte heller något av plast eller kablar de monterar ihop. Enda delen de har 100% koll på är behandling av plåtar och slutmontering.
Plåten och plasten trodde jag kom från Sverige och för min del viktigt att solpanelerna tillverkas i Sverige och inte i Kina. Har du något bättre förslag?
 
B Bikungen16 skrev:
Plåten och plasten trodde jag kom från Sverige och för min del viktigt att solpanelerna tillverkas i Sverige och inte i Kina. Har du något bättre förslag?
Solitek, Avancis, Meyer Burger osv. Finns massor och de presterar typ dubbelt så bra som Midsummer.

När jag kollade på Midsummer kom laminat, front och back sheet från Mitsubishi i Japan om jag inte minns helt fel. Plåten kan vara Svensk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.