Har tänkt på detta ett tag nu. Varför försvinner färgen från dörrarna under handtagen efter några år? Hänt på tre dörrar på samma ställe... märkligt. Är det nåt smörjmedel i låskolvarna som läcker ner och löser färgen?
 
  • Dörr med handtag och synlig färgbortfall under handtaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit dörr med slitet område under handtaget och synliga fläckar där färgen försvunnit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser det inte ut som slitage? Finns det någon familjemedlem som sliter på just den höjden?

Mina föräldrar har liknande slitage, fast längre ned, från en hund.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Jag vet att jag gärna bromsar dörren och börjar dra in den bakom mig genom ta tag med handen ungefär där. Inte för att det har lett till att målningen försvinner på mina badrumsdörrar men det blir smutsigt och när man gör rent kan man ju nöta på färgen.
 
Vår är likadan, jag märker själv att jag tar emot dörren med handen vid slitaget, och stänger den efter mig genom att dra just där. Försöker tänka på det, men glömmer av det, gång efter gång.
 
Typisk ställe att ta tag i dörren och dra igen den, eller upp, så högst naturligt.
 
S Swebfn skrev:
Försöker tänk
S Swebfn skrev:
Vår är likadan, jag märker själv att jag tar emot dörren med handen vid slitaget, och stänger den efter mig genom att dra just där. Försöker tänka på det, men glömmer av det, gång efter gång.
Mkt möjligt det är så... faktiskt inte tänkt på det förrän nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.