Electrolux diskmaskin ca 5 år gammal. Krånglat en gång förut liknande då tömde den inte vatten utan allt svämmade ut på golvet. Reparatör var här och då var det en slang som gått sönder. Detta för att diskmaskinen varit kopplad till varmvatten av tidigare ägare.
Nu liknande fast lite "mildare" symtom. Det gick att köra ett program i alla fall o den öppnade sig normalt. Men hade ej tömt ut allt vatten och displayen går inte nollställa. Fastän vi rycker ut sladden står den inställd på samma. Vi har rengjort filtret i botten det var lite matrester där. Men det går ju inte köra.ett nytt program eftersom displayen hängt sig.
 
A
R ratax skrev:
Electrolux diskmaskin ca 5 år gammal. Krånglat en gång förut liknande då tömde den inte vatten utan allt svämmade ut på golvet. Reparatör var här och då var det en slang som gått sönder. Detta för att diskmaskinen varit kopplad till varmvatten av tidigare ägare.
Nu liknande fast lite "mildare" symtom. Det gick att köra ett program i alla fall o den öppnade sig normalt. Men hade ej tömt ut allt vatten och displayen går inte nollställa. Fastän vi rycker ut sladden står den inställd på samma. Vi har rengjort filtret i botten det var lite matrester där. Men det går ju in, te köra.ett nytt program eftersom displayen hängt sig.
Har du ingen garanti kvar så släng skiten, 5 år är mycket för denna disk
 
  • Gilla
byggnisse99
  • Laddar…
A
R ratax skrev:
Electrolux diskmaskin ca 5 år gammal. Krånglat en gång förut liknande då tömde den inte vatten utan allt svämmade ut på golvet. Reparatör var här och då var det en slang som gått sönder. Detta för att diskmaskinen varit kopplad till varmvatten av tidigare ägare.
Nu liknande fast lite "mildare" symtom. Det gick att köra ett program i alla fall o den öppnade sig normalt. Men hade ej tömt ut allt vatten och displayen går inte nollställa. Fastän vi rycker ut sladden står den inställd på samma. Vi har rengjort filtret i botten det var lite matrester där. Men det går ju inte köra.ett nytt program eftersom displayen hängt sig.
Sen är det ju frågan om hur mycket vatten det är kvar, du kanske har stopp i köksavloppet, har du avbrutit programmet innan du fått klarsignal?
 
electroluxaren skrev:
Sen är det ju frågan om hur mycket vatten det är kvar, du kanske har stopp i köksavloppet, har du avbrutit programmet innan du fått klarsignal?
Oj svårt det var typ så mycket så man kan ösa ut det om man vill. Nej avbröt inte programmet diskmaskinen öppnade sig själv som den brukar göra när programmet är klart (råkade stå i köket just då och bevittna det hela;))
När jag då skulle plocka ut den nån timme senare märker jag att disken är klibbig/har en hinna på sig. Och vattnet i botten var vitt skum (maskindiskmedel)
Så det är ju som att programmet inte var klart ändå.
Och varför fastnar displayen? Hur kan den inte ens nollställas fast man drar ut kontakten?
 
electroluxaren skrev:
Har du ingen garanti kvar så släng skiten, 5 år är mycket för denna disk
Gissar på att garantin var två år dvs det är kört
 
A
R ratax skrev:
Oj svårt det var typ så mycket så man kan ösa ut det om man vill. Nej avbröt inte programmet diskmaskinen öppnade sig själv som den brukar göra när programmet är klart (råkade stå i köket just då och bevittna det hela;))
När jag då skulle plocka ut den nån timme senare märker jag att disken är klibbig/har en hinna på sig. Och vattnet i botten var vitt skum (maskindiskmedel)
Så det är ju som att programmet inte var klart ändå.
Och varför fastnar displayen? Hur kan den inte ens nollställas fast man drar ut kontakten?
Maskindiskmedel skummar inte
skum försämrar funktionen dramatiskt, pumpar och nivåsystem slås ut
Värmer den?
nollställning görs på displayen står i instruktionsboken hur man gör eller tom på displayen
 
A
R ratax skrev:
Gissar på att garantin var två år dvs det är kört
det är väl ingen som vågar ge längre garanti på denna skiten från polen
 
electroluxaren skrev:
Maskindiskmedel skummar inte
skum försämrar funktionen dramatiskt, pumpar och nivåsystem slås ut
Värmer den?
nollställning görs på displayen står i instruktionsboken hur man gör eller tom på displayen
Kanske inte skum då nu när jag ser det i ett annat ljus.
Svart metallbeslag ligger i diskho med något vitt skum eller rester på vattenytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kontrollpanel på diskmaskin med digital display som visar klockslaget 2:00 och olika programval.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
R ratax skrev:
Kanske inte skum då nu när jag ser det i ett annat ljus.
[bild][bild]
Jag misstänker att den ligger kvar i programmet och har stoppat för att den inte lyckats pumpa ut.
prova att hålla nere option och program i 5sek eller start och delay
rengör anslutningen till ditt vatten lås och prova köra med maskinens avloppslang i en hink
 
A
R ratax skrev:
Kanske inte skum då nu när jag ser det i ett annat ljus.
[bild][bild]
är det en plastpåse som ligger i vänster framkant?
 
electroluxaren skrev:
är det en plastpåse som ligger i vänster framkant?
Nej ingen plastpåse.
Men den funkar nu för vi rengjorde ju filtret igår problemet var att vi inte kunde starta pm den och testa diska igen.
Men när jag nu höll in knapparna tillräckligt länge (hade ingen aning att det skulle vara så länge) så nollställdes displayen och vi testade med ett 15 minuter program. Allt det där vattnet tömde den ut PLUS en liten potatisbit :crysmile:
 
A
R ratax skrev:
Nej ingen plastpåse.
Men den funkar nu för vi rengjorde ju filtret igår problemet var att vi inte kunde starta pm den och testa diska igen.
Men när jag nu höll in knapparna tillräckligt länge (hade ingen aning att det skulle vara så länge) så nollställdes displayen och vi testade med ett 15 minuter program. Allt det där vattnet tömde den ut PLUS en liten potatisbit :crysmile:
Då har ju inte silarna suttit rätt
 
electroluxaren skrev:
Då har ju inte silarna suttit rätt
Alltså den funkade ju som sagt fram till igår. När den stannade tog vi ut och rengjorde dem. Vi har inte lyckats nollställa displayen förrän i morse och alltså inte testat den sedan vi rengjorde
 
A
R ratax skrev:
Alltså den funkade ju som sagt fram till igår. När den stannade tog vi ut och rengjorde dem. Vi har inte lyckats nollställa displayen förrän i morse och alltså inte testat den sedan vi rengjorde
Alltså kan inte potatisbiten gå igenom silarna. Det är ju troligt att det är den som stoppat utflödet
 
electroluxaren skrev:
Alltså kan inte potatisbiten gå igenom silarna. Det är ju troligt att det är den som stoppat utflödet
Kom ut en potatisbit till också. Hoppas det är färdigt nu :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.