Vi håller på att planera för vår rustning av ett äldre hus (1933) Vi har hela tiden varit överrens om ett ek-kök, det är vad vi vill ha. Vi vill också ha vitoljade furugolv i hela huset, dock inte i köket! (Eller bad/toa/tvätt). Men vad tycker ni, kommer det se konstigt ut? Måste vi ha ett vitt kök? Vi har även tittat på det men kom tillbaka till att vi vill verkligen ha ett ek-kök. Kommer det se konstigt ut med ett kök i ek (köksbord med) men inte ha ek nån annanstans? Vi kommer ha mörka rustika möbler i vardagsrummet. Kommer köket inte passa resten av huset? Vad tror ni? Vill ha råd!!!
 
Nej, jag tror det blir bra. Om man inte bor i en liten lägenhet så tycker inte jag det är realistiskt eller eftersträvansvärt att ha genomgående träslag i alla rum. Tvärtom kan man skapa unika rumskaraktärer med olika material beroende på vad rum används till.
 
men är det inte snyggare med vitmålade golvplankor till? Jag tror inte att det vitoljade furugolvet kommer att passa till ek eller andra mörka träslag. För mig är det som två olika stilar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.